محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

جشن بازنشستگی استاد دکتر محمدتقی خرسندی آشتیانی در مجتمع بیمارستانی امیراعلم

استاد خرسندی: هدف از تمام این ممارست در تحصیل و کسب علم، درمان بیماران بود، پس هدف را گم نکنید که اگر هدف را گم کنید زندگی را گم کرده‌اید

در مراسم بازنشستگی در محوطه هدایت مجتمع بیمارستانی امیراعلم و با حضور پرشمار دوستداران استاد خرسندی، از سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر و ممارست در خدمت وی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امیراعلم، دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ طی مراسم بازنشستگی که در محوطه هدایت مجتمع و با حضور پرشمار دوستداران استاد خرسندی برگزار شد از سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر و ممارست در خدمت ایشان تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم دکتر مسعود متصدی با اشاره به بیش از ۳۶ سال تلاش استاد خرسندی گفت: بازنشستگی استادی چون دکتر خرسندی برای گروه گوش و حلق و بینی جای تأسف است و تبریک تنها به این صورت قابل توجیه است که خداوند این نعمت را به استاد عطا کرد تا در سلامت جسمی به خدمت بپردازند و جز این، زبان به تبریک نمی‌رود، البته که ما ایشان را نه بازنشسته می‌دانیم و نه خواهیم دانست.

وی ادامه داد سخن گفتن از خصائل دکتر خرسندی کاری بسیار سخت است و برای اطلاع رزیدنت‌هایی که حضور دارند می گویم که از خصوصیت‌های بارز استاد زمان‌شناسی و حضور ایشان در مجموعه آموزشی است به صورتی که به یاد ندارم از ایشان زودتر در محل کار حضور پیدا کرده باشم، از دیگر خصوصیات ایشان پرانرژی بودن، بخشش در علم، حرکت به سمت جلو و پیشرفت هست و امیدوارم سرلوحه همه دستیاران شود.

در ادامه این مراسم دکتر حامد عبدالهی رئیس بیمارستان امیراعلم با اشاره به مرتبه علمی استاد خرسندی گفت: ازنظر اخلاقی ایشان الگویی برای همه ما می‌باشند که تمام خود را برای خدمت به مردم و مجموعه قرار دادند. دکتر عبدالهی با بیان حضور پرتلاش دکتر خرسندی در زمان کرونا علیرغم سن بالا و مخاطرات موجود گفت: باوجوداینکه از ایشان می‌خواستیم که به‌صورت میدانی در بین بیماران نباشند ایشان می‌گفتندحضور من قوت قلبی برای دستیاران و جوان‌ترهاست، که این نمونه‌ای از ذوب در خدمت به خلق بودن ایشان است و البته هنوز هم باوجود بازنشستگی کمک‌حال مجموعه چه از بعد آموزش به دستیاران و چه در حوزه جذب خیرین هستند.

در ادامه این جلسه که با شعرخوانی زهرا بیدکی از پرستاران مجتمع در وصف دکتر خرسندی همراه شد دکتر محمود اسحاق حسینی به بیان خاطراتی از استاد پرداخت.

وی با اشاره به دوران انترنی خود در سال ۶۱ و آشنایی با دکتر خرسندی از آن سال‌ها گفت و ادامه داد: استاد را باید در دو کلمه خلاصه کنم، عشق و ایثار که در تمام روزمره ایشان قابل رؤیت است و البته خضوع و خشوع ایشان که استاد را به الگویی برای همه جوان‌ترها تبدیل می‌کند.

سپس دکتر کریمی یزدی و دکتر رزم پا از اساتید پیشکسوت گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در جایگاه به بیان مرتبه علمی و اجتماعی استاد دکتر خرسندی پرداختند.

دکتر کریمی یزدی با اشاره به جامع جهات بودن استاد خرسندی گفت: ایشان الگویی هستند که داشتن گوشه‌ای از خصوصیات و تبعیت از ایشان برای هرکس باعث افتخار است.

دکتر رزم پا نیز با خواندن شعری در وصف استاد خرسندی سخنان خود را با بیت «جمله اعضای گروه چون گوهرند    گوهر استاد خرسندی جداست» به پایان رساند.

دکتر قارونی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع بیمارستانی امیراعلم نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که دقایقی در وصف استاد خرسندی سخن گفت و اشاره کرد که بزرگ‌ترین صفت استاد خرسندی معلم بودن ایشان است.

سپس به‌عنوان آخرین سخنران و حسن ختام مراسم استاد دکتر محمدتقی خرسندی به بیان جملاتی برای حضار پرداخت.

استاد خرسندی در ابتدای کلام ضمن تشکر از حضور میهمانان گفت: باید خدا را شکر کنم که طول عمری شامل حال من شد که در مسیر خدمت قدم بردارم. اگر بخواهم برای جوان‌ترها بگویم، واقعیت این است که بعد از ۷۰ سال وقتی به گذشته نگاه می‌کنم تنها چیزی که انسان را گرم نگاه می‌دارد کارهای شایسته‌ای است که درگذشته انجام داده است.

استاد خرسندی با اشاره به سالهای خدمت گفت: این سختی‌ها چیزی جز لذت عشق نبود، اینکه من عاشق امیر علم هستم به خاطر تمام پیشینه و تلاش‌هایی است که در جهت رشد و اعتلای این مجموعه صورت گرفته و آن را برای من چون معبد و کعبه و پرستشگاه ساخته است و این نه‌تنها در حوزه گوش و حلق و بینی بلکه در تمام گروه‌های فعال این مجتمع است.

در کلام پایانی، استاد دکتر محمدتقی خرسندی خطاب به حضار گفت: هدف از تمام این ممارست در تحصیل و کسب علم، درمان بیماران بود، پس هدف را گم نکنید که اگر هدف را گم کنید زندگی را گم کرده‌اید.

این مراسم با تقدیر و اهدای هدایایی از طرف رئیس مجتمع، گروه‌های مختلف آموزشی، پرستاران و حاضرین به پایان رسید.

سینا یوسفی گلوردی
تهیه کننده:

سینا یوسفی گلوردی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *