محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

در راستای کنترل و مدیریت بحران کرونا

جلسه کمیته بحران درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

جلسه کمیته بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با موضوع شرایط ویژه کرونا شنبه 21 فروردین 1400 برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه کمیته بحران مجتمع با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس، دکتر علی دهقان منشادی معاون درمان، دکتر رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی، محمود معصومی معاون پشتیبانی و روسای بخش های مجتمع و اعضای هیئت علمی گروه های مختلف مجتمع شنبه 21 فروردین ماه 1400 در سالن شورای ریاست برگزار شد.

در این جلسه دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به روند رو افزایش مراجعین به مجتمع گفت: باید با توجه به تجارب سه پیک گذشته تدابیری اتخاد گردد که تصمیمات درخصوص مدیریت بیماران و مراجعین سریع گرفته و اجرا شود؛ و در چگونگی اجرای فرآیند پذیرش بیماران و بستری انها وهمچنین اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی درمجتمع تسریع صورت گیرد.

رئیس مجتمع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پذیرش و خدمات درمانی برای بیماران غیرکرونایی و الکتیو در مجتمع با توجه به شرایط بحرانی کشور در صورت اورژانسی بودن بیماری با نظر رئیس بخش مربوطه به صورت هفتگی مدیریت شود و در مورد مباحث آموزشی مجتمع نیز از طرف معاونت امور دانشگاهی پیگیری لازم طبق مقررات انجام شود.

در ابتدا جلسه دکتردهقان معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارشی از روند مراجعات به مجتمع، تعداد بستری‌شدگان، تعداد مرگ‌ومیر، آمار پذیرش جدید، متوسط اقامت بیماران در بخش‌های ICU و بخش‌های بستری را در موج چهارم کرونا تشریح کرد و در ادامه به مقایسه موج چهارم با سه موج قبلی این پاندمی پرداخت.
سپس معاون درمان مجتمع با اشاره به شیوع دوباره بیماری کرونا در کشور گفت: به امید خدا وفداکاری همه همکاران، همانطور که در طغیان های قبلی توانستیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم در پیک چهارم کرونا با کمک و همدلی اساتید مجتمع و همه کارکنان بتوانیم با سربلندی این پیک را به پایان برسانیم.
در ادامه دکتر دهقان با اشاره به افزایش موارد بستری و گسترش طغیان در روز های آتی تصریح کرد: با توجه به وضع قرمز کشور باید تصمیمات لازم در خصوص فعال کردن تعداد مورد نیاز تخت بستری در مجتمع داشته باشیم؛ و تصمیات لازم در این زمینه گزفته شده است.
 از مهمترین مباحث طرح شده توسط اساتید حاضر در جلسه می توان به جانمایی بیماران غیر کرونایی در بخش های مختلف، مدیریت نیروی انسانی در بخش های درگیر کرونا، مدیریت بیماران نیازمند به بخش های ویژه و همچنین برگزاری فعالیت های آموزشی، کمیته ها و جلسات مورد نیاز مدیریت کووید ۱۹ در هفته آینده با مشارکت اساتید گروه مختلف در این زمینه اشاره کرد.
دکتر استقامتی، دکتر احمدی نژاد، دکتر بیک محمدی، دکتر عمادی، دکتر امامی رضوی، دکتر میرزازاده، دکتر رستمیان و دکتر نصیر طوسی و ... در این جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
توضیح این‌که جلسات کمیته بحران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با توجه به شرایط و با تشخیص معاونت درمان مجتمع در محل سالن شورای ریاست در مواقع بحرانی تشکیل می‌شود.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *