محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

بازدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجتمع بیمارستانی امیراعلم

دکتر قناعتی: مجتمع بیمارستانی امیراعلم یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران است

سرپرست دانشگاه در بازدید از مجتمع بیمارستانی امیراعلم گفت: این روزها در بحث های مدیریتی دانشگاه، مسئله مهم مورد توجه این است که هم آموزش باید نافع باشد و هم پژوهش، یعنی باید از نتیجه آن بهره مند شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امیراعلم، دوشنبه سوم آبان ۱۴۰۰، دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجتمع بیمارستانی امیراعلم دیدن کرد.
در این دیدار که تیم مدیریت اجرایی مجتمع و اعضای هیئت علمی بیمارستان شرکت داشتند دکتر قناعتی گفت: بیمارستان امیراعلم  یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران است، پایه گوش و حلق و بینی که در اینجا برقرار است یک کرسی شناخته شده و محکم پزشکی است. این مجتمع  در زمینه درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و البته جنبه های دیگر و از حیث جراحی و داخلی همواره الگو بوده است.
سرپرست دانشگاه در ادامه گفت: کشور ما در تاریخ درخشان خود سرشار از بالا و پایین ها بوده اما چیزی که هرگز فراموش نشده این بوده که ماهیت خود را حفظ کردیم؛ خیلی از تمدن ها از بین رفتند تلاقی اسلام و فرهنگ ایرانی باعث شد که یک شکوفایی در همه زمینه‌ها مثل فرهنگ و هنر و... به وجود آید و این افتخارات برای ما و  رشد هر چه بیشتر  التزام می آورد.
وی افزود: مشکلاتی وجود دارد که ما را نگران می‌کند؛ وقتی سه هزار پزشک در سال گذشته از کشور رفته اند باید به این فکر کنیم که چه اتفاقی افتاده که ما نتوانستیم این التزام فرهنگی را به وجود بیاوریم و ارتباط را حفظ و علاقه مندی ایجاد کنیم.
دکتر قناعتی با اشاره به حوزه تحقیقات گفت: در بعضی حوزه ها بد عمل شده مثلاً در تحقیقات، بودجه های تحقیقاتی  گاهی سمت سوژه های خاص و یا درانحصار افرادی خاص قرار گرفته است.
در پست های مدیریتی دانشگاه در این روزها مسئله مهم مورد توجه این است که هم آموزش باید نافع باشد و هم پژوهش، در همه جای جهان، پژوهش به این صورت انجام می شود که نیازهای تحقیقاتی مشخص می‌شود و سرمایه گذاری افراد متمول بر روی این طرح‌ها انجام میشود یعنی تجاری سازی در غایت پروژه ها قرار دارد.
سرپرست دانشگاه در ادامه سخنان خود پیرامون طرح جامع مجتمع بیمارستانی امیراعلم گفت: قریب به ۱۰ هزار متر زمین داریم که می توان در آن یک امیر اعلم نوین پایه گذاری کرد، البته با توجه به بافت سنتی آن مقرر شد دکتر عبدالهی چند نقشه معماری مهیا کرده تا بر روی آن تصمیم گیری و کار شروع شود. این پروژه، پروژه ای است که مرحله به مرحله قابل انجام است.
دکتر قناعتی در کلام پایانی ضمن تشکر از همه کارکنان این مجتمع گفت: از همه دوستان، چه در زمینه فعالیت های معمول خود و چه در زمینه کرونا زحمت کشیدند و نیز همه اساتید که در حوزه موکور فعال هستند قدردانی می کنم.
سرپرست دانشگاه در ادامه با حضور در بخش های مختلف درمانی مجتمع شرایط موجود را از نزدیک بررسی کرد.
خبرنگار: سینا یوسفی
(این خبر در حال تکمیل است)
فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *