محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

گزارشی از کمپین روز جهانی بهداشت دست در مجتمع بیمارستانی امیراعلم

به مناسبت روز جهانی بهداشت دست، برنامه های متنوعی در مراکز درمانی، جهت تشویق افراد به رعایت این اقدام بهداشتی صورت گرفت.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امیراعلم، هر ساله 15 اردیبهشت ماه برابر با 5 می در سراسر جهان به عنوان روز بهداشت دست معرفی شده است. در همین راستا، با همکاری دفتر پرستاری برنامه های مختلفی در بیمارستان امیراعلم به اجرا در آمد.
از جمله فعالیت های انجام شده در کمپین بهداشت دست، نصب بنر و پوسترهای زیبا بود که نمایانگر اهمیت و روش صحیح انجام بهداشت دست است.
اعضای کمیته کنترل عفونت، از جمله دکتر جعفریه رییس مجتمع، مهندس رضائیان زاده مدیر مجتمع، دکتر تاج الدینی معاون درمان، دکتر آقازاده معاون آموزش، دکتر حسیبی رئیس بخش کنترل عفونت، رنجبران مدیره پرستاری، اساتید، مسئولان، سوپروایزران و سرپرستاران بخش های مختلف مجتمع، از غرفه های بهداشت دست که در راستای توجه به اهمیت رعایت بهداشت دست در محیط های درمانی برپا شده بود، بازدید کردند.
پیامک بهداشت دست به کلیه پرسنل بیمارستان ارسال شد و پمفلت آموزشی مخصوص همراه بیماران در خصوص بهداشت دست تهیه و پخش شد. 
فرآیند بهداشت دست و پنج موقعیت آن و اهمیت بهداشت دست توسط حاجی نوری سوپروایزر کنترل عفونت به بازدید کنندگان آموزش داده شد.
رابط کنترل عفونت جهت تاکید انجام موقعیتها و آموزش بهداشت دست در بخشهای شیمی درمانی، ICU ها، اورژانس و اتاق عملها در این روز مستقر شد.
Hand Rubingبه صورت دسته جمعی با حضور کلیه اعضای کمیته کنترل عفونت و سرپرستاران انجام شد و محلول HandRub جیبی (300 عدد) و جوایز دیگر هنگام بازدید از غرفه ها به اساتید و رزیدنتها و پرسنل درمانی اهدا شد.
تهیه تراکت دست با نمایش پنج موقعیت بهداشت دست و شستن صحیح دست و اهدای آن به پرسنل هنگام مراجعه به غرفه بهداشت دست انجام شد.
متن دستان پاک، نجات بخش زندگی و تبریک روز جهانی بهداشت دست از طریق پیج بیمارستان قبل از بازدید تیم کنترل عفونت اعلام شد.
از 13 تا 16 اردیبهشت، بمدت چهار روز پوستر شستشوی دست و پنج موقعیت آن و پخش کلیپ بهداشت دست، بطور سانترال با همکاری واحد رایانه از طریق رایانه بخش ها به  نمایش گذاشته شد.
همچنین جهت اطلاع رسانی و آموزش به کارکنان و همراهان بیماران شعار شستشوی دست بهترین و آسانترین روش پیشگیری و کنترل عفونتهای بیمارستانی ازطریق LED ورودی بیمارستان به نمایش گذاشته شد.

تهیه کننده: