محتوای خبری مجتمع بیمارستانی امیراعلم

گفتگو با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم؛ تقدیر خودبه‌خود من را به سمت این رشته فرستاد و از خداوند بزرگ بابت این نعمت سپاسگزارم

به مناسبت روز پرستار با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم به گفت و گو نشسته ایم.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امیراعلم، به مناسبت روز پرستار با سیمین رنجبران مدیر پرستاری مجتمع به گفتگو می‌پردازیم.
 
در ابتدا خودتان را برای ما معرفی کنید؟
سیمین رنجبران، 52 ساله متولد آباده شیراز هستم و دو خواهر مهربان دارم. به دلیل فوت زودهنگام پدر مسئولیت زندگی ما با مادرم بود. ایشان زحمات زیادی برای من کشیدند و من مدیون وی هستم.
 
از سوابق تحصیلی و شغلی‌تان بفرمائید؟
ورودی کارشناس پرستاری سال 67 دانشکده پرستاری- مامائی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم که سال 71 فارغ‌التحصیل شدم. مدرک MBI دارم و دانشجوی مدیریت ارشد توانمندسازی آموزش ضمن خدمت هستم.
در سال 71 در بیمارستان امام خمینی (ره) آباده شیراز طرح نیروی انسانی را  شروع، هم‌زمان سوپروایزر بالینی و مربی دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد آباده نیز بودم. در سال 75 در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته و به‌عنوان پرستار اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) تهران فعالیتم را آغاز کرده و هم‌زمان با دانشجویان پرستاری شبانه و انترن شیپ دانشگاه و به‌صورت اضافه‌کار در بخش دیالیز همکاری می‌کردم. سال 80 به‌عنوان سرپرستار اورژانس، سال 83 سرپرستار بخش جراحی پلاستیک، سال 86 به پیشنهاد مدیر پرستاری وقت بیمارستان امام خمینی (ره) میرحسینی سوپروایزر بالینی و در سال 88 با ایجاد دفتر پرستاری جدید اورژانس در چارت بیمارستان با انتخاب دکتر سازگار به‌عنوان مدیر پرستاری اورژانس، نورولوژی، ICU و مجتمع درمانگاهی فعالیت جدید را شروع کردم که خاطرات شیرینی در کنار همکاران آن مرکز برایم به‌به یادگار مانده است.
در سال 94 با نظر دکتر توکلی به‌عنوان مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امیراعلم منصوب شدم.
 
از زندگی شخصی‌تان برایمان بفرمائید؟
در سال 76 ازدواج کردم. همسرم پشتوانه بسیار خوبی برای من هستند. ایشان مدرک مدیریت صنعتی دارد و با من همکاری زیادی برای مقابله با شرایط خاص شغلی‌ام دارند.
 
اگر دوباره برمی‌گشتید پرستاری را انتخاب می‌کردید؟
در حال حاضر با شناخت و آگاهی که نسبت به این رشته پیداکرده‌ام قطعاً بله. تقدیر خودبه‌خود من را به سمت این رشته فرستاد و از خداوند بزرگ بابت این نعمت سپاسگزارم. خوشحالم چون اتفاقاتی برایم در طول این سال‌ها افتاده است که فکر می‌کنم جای درستی قرارگرفته‌ام، برای این رشته انتخاب و باید پرستار می‌شدم. دوران دبیرستان علاقه شدیدی به رشته ریاضی و فیزیک و بالأخص رشته دانشگاهی مکانیک داشتم اما به دلیل اینکه آن زمان دبیرستان‌های شهرستان آباده رشته ریاضی-فیزیک برای خانم‌ها نداشت اجباری رشته تجربی را انتخاب کرده و خیلی سخت حاضر به حضور در کنکور شدم چون هیچ علاقه‌ای به رشته‌های تجربی نداشتم و علاقه‌ام بیشتر به صنعت بود این مسیری خاصی بود که خداوند برایم باز کرد برای رضایتش کار می‌کنم و همیشه با او معامله می‌کنم.
 
از مجتمع بیمارستانی امیراعلم برایمان صحبت کنید؟
از سال 94 که فعالیت خود را در این بیمارستان شروع کردم خاطرات خیلی خوبی با همکاران دارم. اساتید فوق‌العاده خوب و کارکنان مهربانی دارد. در ابتدای ورودم که من هیچ‌کس را نمی‌شناختم، باوجودشان احساس غربت نکردم و برایم قوت قلب بودند. دکتر توکلی و زراعتکار و تمام همکاران خوبم مرا یاری کردند.
 
خاطره خوب از امیراعلم برایمان تعریف کنید؟
خاطرات خوب زیادی دارم. یکی از روزهایی که در بیمارستان امیراعلم کارم تمام‌شده بود کارت خروج را زده و قصد رفتن به منزل را داشتم یکی از همکاران برای برآورده شدن مشکلی به این‌جانب مراجعه کرد، ازآنجایی‌که خواستم نگرانی‌اش را خود برطرف کنم، باعث شد دیرتر از بیمارستان خارج شوم. در حین رفتن از شیفت در خیابان آریا فر مرزداران همسرم مشاهده کردند که یک نفر روی زمین افتاده و به کمک من نیاز دارد. جلو رفتم و دیدم یک بزرگ‌سال بدون نبض و تنفس بود که دندان‌های مصنوعی‌اش داخل حلق افتاده، با خروج دندان‌ها و اقدامات CPR  ایشان را هوشیار تحویل همکاران اورژانس 115 دادیم.
 
چقدر وقت آزاد در بیمارستان دارید؟
در زمان ساعت کار هیچ‌گونه وقت آزاد ندارم. با برنامه‌ریزی در تعامل با سایر گروه‌ها، پیگیری و پاسخگویی به مسئولان، بیماران و همکاران هستم.
 
بزرگ‌ترین مشکل همکاران پرستاری مجتمع چیست؟
کمبود نیرو در شرایط فعلی، شاهد بیماری همکاران بودن، به‌اضافه‌ پراکندگی جغرافیایی مجتمع و وجود همکارانی که دارای فرزند خردسال هستند که موجب محدودیت‌هایی  در چیدمان نیروی انسانی می‌شود از مهم‌ترین مشکلات و سختی‌های کاری است که البته باید در اینجا از ریاست محترم دانشگاه آقای دکتر کریمی به خاطر دیدگاه ویژه ایشان در خصوص کارکنان و پرداخت‌های منظم کارکنانی که موجب آرامش خاطر آنان شده و مشکلات را قابل‌تحمل کرده است، تشکر و قدردانی کنم.
  
از مدیریت خود در بیمارستان امیراعلم بگویید؟
با افزایش بخش‌های جدید مجتمع دقت خیلی زیادی در انتخاب نیروهای جدید شرکتی انجام دادیم، در افتتاح ساختمان‌های جدید که باعث بهینه‌سازی فضای فعالیت، افزایش رضایت‌مندی بیماران و همکاران شد همکاری کردیم بدون اینکه وقفه در ویزیت، درمان یا مراقبت بیماران ایجاد شد و این امر میسر نمی‌شد مگر باهمت رئیس بیمارستان دکتر جعفریه و مدیران وقت بیمارستان، کادر پرستاری و سایر واحدها که به‌صورت تیمی انجام شد.
 
آرزویتان برای پرستاران بیمارستان امیراعلم چیست؟
همیشه روی لبانشان لبخند، سالم و در کنار خانواده‌شان بهترین لحظات را توأم با آرامش درونی داشته باشند.
 
در پایان اگر سخنی باقی‌مانده بفرمائید.
از طرف خود و کارکنان پرستاری مجتمع امیراعلم از دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و همچنین ضمن عرض تبریک به دکتر ورعی، از ایشان بابت اینکه همیشه در کنار کارکنان پرستاری دانشگاه هستند، ممنونم.
ولادت بزرگ بانوی اسلام، اسوه صبر و الگوی ما حضرت زینب (س) و روز پرستار که مزین به نام وی است در سال پرستاری به پرستاران ایران و بالأخص سوپروایزران، سرپرستاران، پرستاران، همکاران اتاق عمل، هوشبری، بهیاران، کمک بهیاران و بیمار یاران مجتمع بیمارستانی امیراعلم تبریک عرض می‌کنم و یاد دکتر برقعی استاد پیشکسوت و همکاران عزیزم مرحومه محبوبه ترابی از کارکنان CCU و مرحوم بشیر صفر پور از کارکنان اورژانس که جایشان کنار ما بسیار خالی است را گرامی می‌دارم.
خبر: زینت جعفرقلی
عکس: سینا شاه‌محمدی
 
افشین  روزبهانی
تهیه کننده:

افشین روزبهانی