محتوای خبری مجتمع بیمارستانی یاس

برگزاری جشنواره ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان یاس

به منظور قدردانی از بیمارستان های پیشرو دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه کاهش آمار سزارین نخست زا، جشنواره ای در بیمارستان یاس برگزار شد.

گالری عکس

این مراسم روز سه‌شنبه 17 بهمن 96 در سالن اجتماعات بیمارستان یاس با حضور رئیس، معاونین و مترون بیمارستان یاس و همچنین مدیر درمان، رئیس و کارشناسان گروه سلامت مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان و پزشکان گروه زنان و نوزادان، پرستاران و ماماهای مرتبط با موضوع ترویج زایمان طبیعی از مراکز دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.
ابتدا دکتر محقق، رئیس بیمارستان یاس با اشاره مختصری به تاریخچه و بخش‌های فعال بیمارستان یاس گفت: خوشبختانه بیمارستان یاس در اعتباربخشی ابتدای سال توانست با تلاش همه بدنه اجرایی خود به رتبه دوم و در بخش مدیریت به رتبه اول دست یابد.
وی همچنین با توجه به موفقیت این مرکز در موضوع کاهش آمار سزارین نخست زا، در این مرکز افزود: امیدواریم به کمک هم بتوانیم در حوزه ترویج زایمان طبیعی که از اولویت‌های کشور و دانشگاه است نیز موفق باشیم. ما همان هستیم که به آن می‌اندیشیم پس تلاش کنیم که به بهترین‌ها بیندیشیم.
رئیس بیمارستان یاس با بیان این نکته که بیشترین نیاز جامعه به‌نوعی به حوزه زنان و زایمان برمی گردد، ادامه داد: به همین علت با بیشترین دستورالعمل‌ها در این بخش روبه‌رو هستیم. خوشبختانه مسیر خلقت در رشته زنان و زایمان سامان می‌یابد و از میان سه رکن اساسی (زن، مرد و کودک) که در این مسیر هست، زن به دلیل نیل به مقام مادر و با نگاهی به آیات و احادیث، همیشه قابل‌احترام ویژه‌ای است.
دکتر داوری معاون آموزشی بیمارستان یاس نیز در این خصوص گفت: آنچه برای همه ما در این مرکز مهم است، دستیابی به اهداف توسعه ششم و کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار است که این مسئله جزء اهدافی است که سازمان بهداشت جهانی همه‌ساله بر آن تأکید دارد.
وی با اشاره به مزایای زایمان طبیعی افزود: اگر زایمان روند طبیعی خود را طی کند، طبعاً مرگ‌ومیر و عوارض ناشی از سزارین کاهش می‌یابد؛ و برای موفقیت در این حوزه باید اقدام فرهنگی انجام شود و در این راستا توجه به آموزش‌های تخصصی به پزشکان و کادر درمان مربوطه از یک‌سو و از دیگر سو آموزش به بیمار و خانواده وی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته تلاش در زمینه زایمان بی‌درد نیز اثربخش است؛ و همکاران ما در تمام سطوح بیمارستان یاس به‌سرعت و دقت در تحقق این امر تلاش می‌کنند و خوشبختانه دانشگاه هم کمک خوبی در این زمینه می‌کند.
دکتر تهرانیان، رئیس گروه سلامت مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه در این جلسه ضمن قدردانی از مسئولین بیمارستان یاس دررسیدن به این موفقیت گفت: کاهش سزارین نخست زا در بیمارستان یاس موفقیت بسیار بزرگی است که این مرکز در میان بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه کسب کرد و از این بایت از زحمات تمامی تیم اجرایی مربوطه اعم از ریاست، اعضای هیئت‌علمی و پزشکان گروه زنان و زایمان و همکاران تیم NICU، پرستاران و ماماهای بلوک زایمان تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به پایش سه‌ماهه بیمارستان‌ها بر اساس گزارش زایمان طبیعی و سزارین افزود: این آمار از معاونت درمان به وزارت متبوع ارسال می‌شود و در اعتباربخشی بیمارستان‌ها نقش بسزایی دارد.
توضیح اینکه در پایان این مراسم از پزشکان، پرستاران و ماماهای موفق در امر ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان‌های یاس، امام رضا (ع) و آیت اله کاشانی قدردانی و لوح تقدیری به آن ها اعطا شد.
عکس و خبر: باهو

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو