محتوای خبری مجتمع بیمارستانی یاس

گزارش فعالیت های هفته سلامت در بیمارستان یاس

به مناسبت هفته سلامت، فعالیت های مختلفی همچون پیاده روی دسته جمعی، کلاس های آموزشی و برپایی پایگاه اندازه گیری فشارخون و قند خون در بیمارستان یاس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان یاس، به مناسبت هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت، برنامه های مختلفی در بیمارستان یاس برگزار شد.
به مناسبت روز اول هفته سلامت با شعار «تحرک بدنی، تفریحات ‏سالم، فعالیت گروهی» برنامه پیاده روی با حضور پرسنل اداری، درمانی و پشتیبانی بیمارستان و با همراهی ابوالفضل ‏علیاری مدیر بیمارستان تا محل پارک بهجت آباد برگزار شد.  پس از آن جهت ترویج شعار روز ‏دوم هفته سلامت، «غذای سالم و جامعه سالم» میان وعده سالم پس از پیاده روی بین کلیه پرسنل توزیع شد و نیز ‏سبزیجات تازه به همراه ناهار پرسنل سرو شد‎.‎
به دنبال شعار روز سوم هفته سلامت با ‏نام «سفیران سلامت، نهاد های اجتماعی» ، پایگاه اندازه گیری فشارخون و قند خون با حضور سوپروایزر آموزشی جنب درب ورودی بیمارستان مستقر شد و مشاوره تغذیه به مادران باردار و بیماران دیابتی توسط ‏کارشناس تغذیه بیمارستان در بخش های بستری انجام گرفت.‏
همزمان با روز چهارم هفته سلامت که با ‏نام روز «طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی» نامگذاری شده بود، در راستای ترویج زایمان ‏طبیعی برنامه های  آموزشی متنوعی برای آموزش مادران باردار قبل از زایمان طبیعی برگزار شد. در کلاس آموزش شیردهی، به ‏صورت فردی و گروهی بر اساس دستور العمل، منابع و برنامه آموزشی اعلام شده توسط وزارت بهداشت آموزش تئوری و عملی به منظور تصمیم گیری آگاهانه در مورد تغذیه شیرخواران آموزش داده شد و ‏همچنین کلاس آموزش های دوران بارداری و آمادگی برای زایمان و زایمان فیزیولوژیک نیز برگزار شد.
به مناسبت روز پنجم هفته سلامت با شعار «سلامت روان، نیاز همه و همیشه» بود، کارگاه آموزشی سلامت روان با حضور روانپزشک برای پرسنل در سالن آمفی تاتر بیمارستان برگزار شد. در این کلاس آموزشی، مباحثی نظیر افسردگی، مثبت اندیشی، مدیریت استرس، مهارت حل مسائل و پرهیز از پرخاشگری، مدیریت روابط بین فردی مطرح و آموزش داده شد.
به دنبال شعار روز ششم هفته سلامت که با نام «هنر رسانه، سواد سلامت» نامگذاری شده بود، مسابقه  عکاسی در بیمارستان برگزار شد.
در آخرین روز هفته سلامت که با نام «نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده بود، برنامه ای در نمازخانه با حضور نماینده دفتر نهاد رهبری برگزار شد و در مورد نقش افراد خانواده و مسئولیت هر کدام از آنها برای پرسنل بیمارستان توضیحاتی ارائه شد.

خبر: احمدی

 

زهرا  احمدی
تهیه کننده:

زهرا احمدی