آغاز شناسایی و ارزیابی بیماران دیابتی و فشارخون خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 17

کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران از آغاز پروژه مشترک شناسایی و ارزیابی بیماران دیابتی و فشارخون با همکاری خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 17 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، جلسه‌ای روز چهارشنبه 11 آبان 1401 جسله ای با حضور دکتر آزیتا کریمی، مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد، محسن آقاجانی رئیس خانه مشارکت در منطقه 17 و اکرم مقدم، رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه و 17 مسئولان خانه‌های سلامت نواحی 14 گانه منطقه 17، دبیران کانون‌های فعال در منطقه و دبیران کارگروه‌های تخصصی خانه مشارکت مردم منطقه در سالن اجتماعات سرای محله صبا منطقه 17 برگزار شد.
در این جلسه به آغاز پروژه مشترک شبکه بهداشت و درمان با خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 17 اشاره شد و در این پروژه مشترک، اعضای خانه مشارکت مردم به شناسایی، ارزیابی افراد در معرض خطر بیماری دیابت و فشارخون می‌پردازند.
 در این جلسه دکتر کریمی مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت به چهار بیماری اصلی که عبارت‌اند از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی اشاره کرد و گفت: این بیماری‌ها با کنترل چهار عامل خطر ازجمله تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف دخانیات و الکل قابل‌پیشگیری و کنترل است.
 وی تصریح کرد بیماری‌های غیر واگیر اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر و ناتوانی در جهان به‌حساب می‌آیند و با توجه به تحقیقات انجام‌شده در سال گذشته شیوع دیابت در کل کشور 5/14 درصد بوده که نسبت به سال 1395 افزایش 5 درصدی داشته است.
وی در جمع مدیران سلامت با اشاره به پتانسیل‌های منطقه برای اجرای برنامه‌های سلامت‌محور ابراز امیدواری کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌های بین بخشی می‌توان گام مؤثری برای اجرایی شدن برنامه‌های آموزشی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در منطقه را انجام داد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *