• تاریخ انتشار : 1395/09/13 - 11:09
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 635
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید اساتید دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا از مرکز سلامت روان جامعه‌نگر شهید امامی

دکتر لارنس ویسو و دکتر رامین مجتبایی از مرکز سلامت روان جامعه‌نگر شهید امامی مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر لارنس ویسو و دکتر رامین مجتبایی، اساتید دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا، روز شنبه 29 آبان 95 از مرکز سلامت روان جامعه‌نگر شهید امامی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.
در این بازدید، دکتر همايون اميني، فريد ابوالحسني و ونداد شريفي، مجريان پروژه مراکز سلامت روان جامعه‌نگر در دانشگاه، گزارشي از وضعيت موجود سلامت روان و نيازهاي پاسخ داده نشده در کشور و وضعيت موجود، راه‌اندازی مراکز سلامت روان جامعه نگر (CMHC)، راهکاري ضروري براي کاهش بار بیماری‌های روان‌پزشکی را ارائه کردند.
همچنین توضیحاتی در خصوص فرايند طراحي، راه‌اندازی و اجراي برنامه اين مراکز و نتايج به‌دست‌آمده از آن را در سطح دانشگاه بیان و به ارائه خدمات با مدل مراقبت مشارکتي (collaborative-care) با همکاري پزشکان عمومي و مراقبت پس از ترخيص (after-care) به بيماران دچار اختلالات روان‌پزشکی پرداختند.
در این بازدید، دکتر مرتضي جعفري‌نيا، مدير مراکز شهيد امامي و شهيد شاه‌آبادی و زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران، گزارشی را از وضعیت پزشکان عمومی طرف قرارداد مراکز، نحوه عملکرد، بیماران فعال و روند پیگیری امور در مراکز ارائه کردند.
در پایان دکتر ویسو به بررسی و امکان‌سنجی گسترش برنامه مراقبت مشارکتی برای ارتقای سلامت روان کودکان و نوجوانان پرداخت.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 64444
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی