برگزاری جلسه آموزشی اولویت پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در مرکز بهداشت جنوب تهران

برگزاری جلسه آموزشی اولویت پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در مرکز بهداشت جنوب تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز روز یکشنبه 29 خرداد 1401 جلسه آموزشی اولویت پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک، آموزش و برنامه‌ریزی و گزارش تحلیلی بیماران دیابت و فشارخون (بیماری‌های غیر واگیر) را برای مراقبان سلامت پایگاه‌ها و مراکز تحت پوشش برگزار کرد.
در ابتدا معصومه خنجری، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران به اهمیت پوشش واکسن، پیگیری تأخیر واکسن‌ها و لزوم توجه به پیامک سنسور یخچال اشاره کرد و سپس سمیه مسلمیان، کارشناس این واحد بر پیگیری موارد حیوان گزیدگی، نحوه نمونه‌گیری لام مالاریا و ارسال به آزمایشگاه تأکید کرد.
در ادامه مریم تقی زاده، به اهمیت برنامه پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک (pmtct)، آموزش تست سریع اچ آی وی و نحوه استفاده از کیت‌های کنترل اشاره کرد و در خصوص ایدز با رویکرد نوین و فرم‌های آماری فصلی مطالبی را بیان کرد.
در این جلسه رضا موسی نژاد، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران بر توجه ویژه به نمونه‌گیری التور با توجه به فصل گرما، اصول نمونه‌گیری و ارسال صحیح نمونه‌های مشکوک به التور تأکید کرد.
در پایان از تلاش‌های مستمر مراقبان سلامت مراکز تحت پوشش در خصوص شاخصه‌ای عملکرد دیابت و فشارخون که روند رشد چشمگیری به خود گرفته است شد مانند بررسی آماری عملکرد مراکز، اعلام آمار و شاخص‌ها به مراکز و درخواست پیگیری مجدانه، پیگیری قابل‌تقدیر مراقبان سلامت، درخواست همکاری از مراجعان طرح استپس، گزارش‌گیری از سامانه و ارائه گزارش به مراکز برای پیگیری تقدیر و تشکر شد.
در پایان مختاری نیا در راستای هفته بین‌المللی سلامت مردان 2022 به شعار آگاهی، پیشگیری، آموزش و خانواده اشاره کرد در خصوص مسائلی که سلامت روان مردان و پسران را تحت تأثیر قرار می‌دهد مانند افسردگی و اضطراب، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌های شایع مردان، بیماری‌های پروستات، خود مراقبتی و چکاپ سالانه، ترغیب مردان برای اهمیت دادن به موضوع سلامتی، فعالیت بدنی مطالبی را بیان کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *