برگزاری جلسه آموزشی خود مراقبتی در سالمندی با تأکید بر موضوعات دیابت و فشارخون در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد آموزش بهداشت، واحد بهداشت خانواده و جمعیت و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه آموزشی خود مراقبتی در سالمندی را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، اعظم شجاع، کارشناس واحد آموزش بهداشت این مرکز گفت: جلسه‌ای با موضوع خود مراقبتی سالمندی و دیابت و فشارخون در سالمندان روز شنبه 15 مهر 1402 برای 60 تن از سالمندان در منطقه 19 با مشارکت شهرداری منطقه برگزار شد.
در این برنامه زینب حسینی مراقب سلامت پایگاه شماره یک مرکز امام حسن (ع)، در خصوص خود مراقبتی، تعریف و انواع خود مراقبتی و نیازهای سلامتی در سالمندان مطالبی را بیان و به پرفشاری خون و دیابت اشاره کرد.
وی در ادامه در خصوص عوامل ایجادکننده این دو بیماری، نقش رعایت سبک زندگی سالم، رعایت رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی و مدیریت استرس در کنترل آن‌ها مطالبی را بیان کرد و افزود: در صورت ابتلا به پرفشاری خون و دیابت و برای کنترل آن به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه سلامت محل زندگی خود مراجعه کنید و این گروه افراد می‌بایست داروهای تجویزی پزشک را استفاده و از کم کردن یا تغییر خودسرانه آن پرهیز کنند.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *