• تاریخ انتشار : 1396/08/06 - 09:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 905
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه اجرای برنامه پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در مرکز بهداشت جنوب تهران

جلسه اجرای برنامه پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت در مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه 2 آبان 96 با حضور بلالی، معاون، کارشناسان مسئول در دفتر معاون این مرکز برگزار شد.
در ابتدا دکتر گوارا، کارشناس مسئول واحد مبارزه و پیشگیری با بیماری‌ها و تقی زاده، کارشناس ایدز این مرکز ضمن ارائه آمار و ارقام مربوط به 4 مرکزی که به‌صورت پایلوت از سال 88 شروع به کارکرده‌اند موانع و موفقیت‌های اجرای این طرح را بیان کردند.
در ادامه محسنی، کارشناس مادران این مرکز به اهمیت اجرای برنامه، تاثیرانجام تست فوری ایدز و شناسایی زودرس مادران مبتلابه ایدز بر سلامت جنین پرداخت و دکتر طالبی، کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت جنوب تهران بر پیوند برنامه‌های کنترل اچ آی وی و سلامت باروری باهدف حذف انتقال اچ آی وی اشاره و بر اجرای هر چه سریع‌تر این برنامه تأکید کرد.
همچنین شاه‌محمدی، کارشناس مسئول واحد آزمایشگاه این مرکز گفت: شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه ایدز بهتر است بجای تست فوری غربالگری از تست الایزا ایدز استفاده شود.
در این جلسه مقرر شد از هر مرکز و پایگاه یک نماینده حداکثر تا 15 آبان برای گرفتن وسایل موردنیاز برای اجرای برنامه به واحد بیماری‌های ستاد مراجعه کنند و در تمامی مراکز و پایگاه‌ها از صبح روز 20 آبان 96 برنامه پیشگیری از انتقال اچ آی وی از مادر به کودک اجرا خواهد شد.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 71812
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی