برگزاری جلسه بازآموزی برنامه‌های بیماری‌های واگیر با محوریت روز جهانی مالاریا

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه بازآموزی برنامه‌های بیماری‌های واگیر با محوریت روز جهانی مالاریا را برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، مسلمیان کارشناس زئونوز و مالاریا  این مرکز به مناسبت روز جهانی مالاریا25 آوریل/5 اردیبهشت جلسه‌ای را روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 برای 61 تن از مراقبان سلامت  مراکز سلامت جامع شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت شهری در سالن جلسات ستاد برگزار کرد.
وی در این جلسه در خصوص بیماریابی اکتیو و نحوه صحیح لام مالاریا و ارسال به آزمایشگاه ،بازآموزی بیماری مالاریا مطالبی را بیان و با توجه به گرم شدن هوا در مورد بیماری تب کریمه کنگو مطالبی را بیان کرد.
در ادامه در خصوص بیماری‌های زئونوز مطالبی ارائه و مریم تقی زاده در خصوص اهمیت پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک و مزایای انجام رپید تست و همین‌طور فلوچارت نحوه ارائه خدمت در زنان باردار مطالبی را بیان کرد.
در ادامه محمدرضا یعقوبی در خصوص الگوریتم جدید بیماریابی سل و بازآموزی بیماری سل و رضا موسی نژاد کارشناس این مرکز در مورد واکسن آنفلوانزای حجاج، بیماری التور و افزایش نمونه‌گیری با توجه به گرم شدن هوا مطالبی را ارائه کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *