برگزاری جلسه بین بخشی هماهنگی برای فعالیت‌های بهداشتی و آموزشی جوانان دانشجو در شروع سال تحصیلی 1402 تا 1401

کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه‌ای را برای فعالیت‌های بهداشتی و آموزشی جوانان دانشجو در شروع سال تحصیلی 1402 تا 1401 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، بهجت رشیدی، کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس این مرکز روز دوشنبه 9 آبان 1401 جلسه‌ای را برای فعالیت‌های بهداشتی و آموزشی جوانان دانشجو در شروع سال تحصیلی 1402 تا 1401 و در راستای حفظ و ارتقای سلامت جوانان، در تمامی ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و با حضور کارشناسان سلامت و امور دانشجویی دانشگاه‌ها و مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌های مربوطه در سالن جلسات این مرکز برگزار کرد.
در ابتدا دکتر سرابی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس به شروع فصل سرما و شیوع بیماری‌های فصلی آنفلونزا اشاره و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه بهداشت محیط و دستورالعمل تهویه در محیط‌های دانشگاه و خوابگاه‌ها تأکید کرد و گفت: با اجرای بهینه فعالیت‌های سلامت جوانان مانند ارزیابی، معاینات، ارجاع به‌موقع، پیگیری و اقدام مناسب می‌توان به هدف موردنظر دست‌یابیم.
سپس اولویت‌های آموزشی گروه سنی جوانان شامل جوانی جمعیت و ازدواج بهنگام، پیشگیری از مرگ‌ومیر با رویکرد حوادث و سوانح جاده‌ای، پیشگیری از افسردگی و رفتارهای مخاطره‌آمیز اعلام کرد و در ادامه رشیدی هفته‌های مناسبتی شامل هفته‌های ازدواج و جوان و... را معرفی کرد.
در پایان مقر رشد نمایندگان دانشگاه‌ها هماهنگی‌های لازم را برای آموزش جوانی جمعیت و ازدواج بهنگام در دانشگاه‌ها را انجام دهند تا با هماهنگی‌های ستاد آموزش جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها اجرا شود. در ادامه زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص خود مراقبتی در حیطه سلامت روان مطالبی را بیان کرد و در انتهای جلسه فولدر شامل (کتاب ازدواج شادوپایدار، بسته آموزشی ازدواج بهنگام، وگیفت ازدواج شادوپایدار...) در اختیار حاضران قرار گرفت.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *