برگزاری جلسه توجیهی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه توجیهی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت را برای سرپرستان مراکز خدمات جامع برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز دوشنبه 23 تیر 99 با حضور ابراهیم بلالی، معاون و سرپرستان مراکز تحت پوشش به صورت اسکای روم برگزار شد.
بلالی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت راهی جدید برای افزایش مشارکت مردم در تامین سلامت خود و کنترل بر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامتشان است و مشارکت در این برنامه حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس را در افراد افزایش می دهد.
وی در ادامه هدف اجرای برنامه را مبتنی بر توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه  عنوان کرد و گفت: اجرای این برنامه به منظور تامین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود، همیاری و مشارکت جمعی است.
در ادامه فرحناز ثابتی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران به اجزای مهم در اجرای برنامه که شامل تربیت سفیران سلامت خانواده و رابطان سلامت محله است اشاره کرد و در این هدف از  تربیت سفیر سلامت خانواده را حفاظت از سلامت فرد و خانواده و رابطان سلامت است و بر ایجاد ارتباط بین سفیر سلامت خانواده، مراقب سلامت و شناسایی مشکلات سلامت در جامعه تاکید کرد.
وی در ادامه به وظایف محوله به پزشک، مراقب و تیم سلامت در سطوح خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری اشاره و بر همکاری و همراهی سرپرستان، پزشکان و تیم سلامت در اجرای موفق برنامه تاکید کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *