برگزاری جلسه کمیته‌ هفته سلامت 1403 مرکز بهداشت جنوب تهران با سازمان‌های بین بخشی

جلسه کمیته هفته سلامت 1403 مرکز بهداشت جنوب تهران با سازمان‌های بین بخشی برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر لیلا عبائیان، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت این مرکز جلسه کمیته هفته سلامت را روز دوشنبه 27 فروردین 1403 با حضور نمایندگان اداره سلامت شهرداری، آموزش‌وپرورش مناطق و اتوبوسرانی برگزار کرد.
وی در ابتدا شعار هفته سلامت و روزشمار آن را به همراه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مرکز بهداشت جنوب تهران بیان کرد و کیوان اسپهبدی، مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 10 از استفاده از سالن مجتمع غنی پور به‌صورت رایگان برای همکاری با آموزش‌وپرورش منطقه 10 و رایگان بودن موزه‌ی هفت‌چنار به مناسبت هفته‌ی سلامت و شرط حضور با هماهنگی نماینده شهرداری منطقه 10 خبر داد.
فولادی نماینده اداره سلامت منطقه 11 گفت: هماهنگی با رسانه‌ها برای برگزاری همایش 5 اردیبهشت در حال انجام است و موزه قرآن، موزه جنگ، موزه‌ی دخانیات در هفته‌ی سلامت رایگان و برای استفاده نیاز با شهرداری منطقه 11 هماهنگی شود.

همچنین در روز 2 اردیبهشت برنامه برای اعضای کانون‌های مادر و کودک برگزار می‌شود و در مناطق آموزش‌وپرورش، زنگ سلامت، تغذیه سالم و برگزاری مسابقه در هفته‌ی سلامت اجرا می‌شود.
حمیده ضیا از اتوبوسرانی با پیاده‌روی سلامت در بوستان ولایت موافقت کرد و در انتها همکاران بهداشت خانواده مطالبی را برای برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی والدین در پیشگیری از حوادث و سوانح کودکان، معرفی مراکز درمان ناباروری و ارجاع زوجین نابارور به مراکز جامع سلامت، بانک شیر و نحوه جمع‌آوری شیر مازاد برای نوزادان نارس در بیمارستان ولی‌عصر (عج) مطالبی را ارائه کردند.
همچنین آرزو چراغی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران آمادگی کارشناسان تغذیه‌ی مراکز را برای آموزش در هفته‌ی سلامت، ادامه طرح سبد غذایی برای کودکان نیازمند، سالمندان وزنان باردار اعلام کردند و مختصری در مورد نحوه مصرف نمک و روغن سالم و شناسایی نان کامل و سالم توضیح داد.
در این کمیته رسانه‌های آموزش بهداشت و بهداشت خانواده توزیع شد.





نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر