برگزاری جلسه کمیته پیشگیری از بروز بتا تالاسمی ماژور در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران جلسه کمیته پیشگیری از بروز بتا تالاسمی ماژور را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز چهارشنبه 5 مهر 1402 با حضور دکتر احد گوارا، معاون و دکتر مریم ملکی، کارشناس مسئول و سمانه سیف، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و اعضای کمیته ژنتیک مرکز بهداشت جنوب تهران در دفتر معاون مرکز برگزار شد.
این جلسه برای مورد بروز تالاسمی ماژور در محدوده دانشگاه علوم پزشکی تهران، باهدف پیشگیری از بروز موارد بتا تالاسمی ماژور تشکیل و در ابتدا ضمن شرح مورد بروز تالاسمی ماژور و عمده دلایل این بروز بر حساب‌سازی همکاران در تمامی سطوح محیطی و ستادی تأکید شد.
 در این جلسه مقرر شد: 142 زوج ناقل تالاسمی تحت پوشش محدوده مرکز بهداشت جنوب بوده می‌بایست پیگیری‌های لازم انجام شود و برافزایش پزشکان و نیروهای دوره‌دیده تالاسمی و ژنتیک، آموزش‌های پایه‌ای با همکاری واحد بهداشت مداری برای نوجوانان، ساماندهی پرونده‌های ژنتیک و افزایش بیماریابی، تهیه صورت‌جلسه در صورت عدم همکاری زوجین ناقل تالاسمی، تأکید بر بررسی CBC تمامی مادران باردار توسط مراقبان سلامت تأکید شد.




نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *