• تاریخ انتشار : 1396/06/05 - 10:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1793
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی پزشکان شاغل در برنامۀ طرح تحول نظام سلامت

واحد سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد جنوب تهران با همکاری گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی پزشکان را برگزار کرد.

گالری عکس 1

گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، نخستین دوره از مجموعه کارگاه‌های آموزشی پزشکان شاغل در طرح تحول نظام سلامت از یکشنبه 29 مرداد تا چهارشنبه 1 شهریور 96 برای 21 تن از پزشکان مرکز بهداشت جنوب و شهرری برگزار شد.
در ابتدای این برنامه دکتر محمد شریعتی، معاون بهداشتی دانشگاه و دکتر محمدرضا قیوم زاده رئیس این مرکز ضمن خیرمقدم به حاضرین به بیان اهمیت و ضرورت توجه به اختلالات سلامت روان، درمان زودهنگام و پیشگیری از مشکلات حوزۀ سلامت روان در طرح تحول نظام سلامت پرداختند.
در روز اول دکتر ونداد شریفی، عضو هیئت‌علمی گروه روانپزشکی بیمارستان روزبه در خصوص شناسایی و درمان اختلالات روانپزشکی در نظام مراقبت‌های اولیه، دکتر فرید ابوالحسنی، عضو هیئت‌علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت در خصوص آشنایی کلی باراهنمای ارزیابی و درمان اختلالات سلامت روان و دکتر بهرنگ شادلو، عضو هیئت‌علمی گروه روانپزشکی بیمارستان روزبه در خصوص ارزیابی و درمان اختلالات سایکوتیک، دوقطبی، همچنین ارزیابی و درمان خودکشی و سایر اورژانس‌های روانپزشکی مطالبی را بیان کردند.
در روز دوم کارگاه دکتر مرتضی جعفری نیا، فلوشیپ سایکوسوماتیک درزمینهٔ ارزیابی، درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی مطالبی را ارائه کرد و به کار عملی گروهی پرداخت.
در روز سوم دکتر زهرا وهابی، استادیار بیماری‌های مغز و اعصاب گروه طب سالمندی، دکتر شهرام خرازی‌ها و فرحناز رجایی، مدیر گروه و کارشناس واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه درزمینهٔ ارزیابی و درمان اختلالات دمانس و صرع مطالبی را ارائه کردند و برای آشنایی پزشکان با روند شناسایی، مراقبت، درمان و شیوۀ ارجاع بیماران مبتلابه اختلالات روانی در سامانه سیب به بحث و گفتگو پرداختند.
در آخرین روز کارگاه دکتر بهرنگ شادلو درزمینۀ ارزیابی و درمان اختلالات تکاملی و رفتاری در کودکان مطالبی را آموزش داد و ایفای نقش، نمایش فیلم آموزشی نیز با همکاری پزشکان شرکت‌کننده در کارگاه انجام گرفت.
توضیح اینکه این کارگاه دارای امتیاز بازآموزی از سامانۀ آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و ارزیابی شرکت‌کنندگان از طریق اجرای پیش‌آزمون و پس‌آزمون و آزمون آسکی به‌صورت عملی است.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 70398
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *