• تاریخ انتشار : 1395/03/19 - 13:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 298
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح تحول سلامت کارکنان مجتمع بهاران در مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد با همکاری واحد بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران نخستین کارگاه آموزشی طرح تحول سلامت را برای کارکنان مجتمع بهاران برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه 18 خرداد 95 برای 12 تن از روان شناسان و بهیاران مجتمع‌های بهاران مناطق 16، 10، 17 و 19 در سالن جلسات ستاد این مرکز برگزار شد.
در ابتدای جلسه نمایندگان هر کدام از مجتمع‌ها گزارش مختصری از وضعیت موجود مرکز و همچنین خدماتی که تاکنون انجام‌شده است را ارائه دادند.
در این جلسه زهرا مرتضوی کارشناس مسئول واحد سلامت روان این مرکز در خصوص طرح تحول نظام سلامت و خدمات ارائه‌شده در مراکز سلامت جامعه مطالبی را ارائه کرد و مراکز پشتیبان مجتمع در هر منطقه مشخص و اطلاعات لازم در این خصوص به شرکت‌کنندگان داده شد.
در ادامه دکتر شیروانی، کارشناس مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص بیماری‌های واگیر، ایدز، سل، مالاریا، هاری، سالک، پدیکلوز، هپاتیت B و C و حیوان گزیدگی مطالبی را ارائه و بر ارائه گزارش این موارد به مرکز بهداشت تأکید کرد.
همچنین در ادامه تقی زاده، کارشناس ایدز این مرکز نحوه گرفتن رپید تست HIV، نحوه تکمیل فرم‌های مربوطه و سیستم ارجاع موارد HIV + به مراکز مشاوره امام خمینی و زمزم را به‌طور کامل آموزش داد.
در این جلسه کوشاد، کارشناس سل مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص بیماری سل، تاریخچه، درمان و طرح DOTS مطالبی را ارائه کرد و به معرفی داروهای جدید در این زمینه پرداخت.
در انتها مرتضوی نحوۀ ارائه خدمات به مددجویان شامل غربالگری‌های اولیه، بیماریابی، تشخیص نهایی و ارجاع توسط پزشک، ارائه مداخلات روان‌شناختی توسط روان‌شناس و نحوه تکمیل فرم‌های مربوطه را آموزش داد.
توضیح اینکه تمامی شرکت‌کنندگان تست را به صورت عملی در حضور کارشناسان انجام داده و به سؤالات آن‌ها پاسخ داده شد./ق
خبرنگار: نگاردیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 60773
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی