• تاریخ انتشار : 1397/04/05 - 09:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1839
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نخستین کارگاه خود مراقبتی سازمانی مرکز بهداشت جنوب تهران در سال 97

واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران نخستین کارگاه خود مراقبتی سازمانی در سال جاری را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز یکشنبه 3 تیر 97 با حضور  نمایندگان سازمان‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی شهر تهران و شهرستان ری، مسئولان سراهای محله و خانه‌های سلامت، خانه کارگر و خانه فرهنگ در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.
در این جلسه بلالی، معاون مرکز بهداشت جنوب تهران درباره اهمیت خود مراقبتی و فواید این برنامه ازجمله کاهش هزینه‌ها، کم شدن مراجعات به پزشک، کاهش میزان خدمات سرپایی و بستری، کاهش میزان غیبت از کار مطالبی را بیان کرد.
سپس ثابتی کارشناس مسئول و رحیمی کارشناس واحد آموزش بهداشت، به معرفی خدمات مراکز و پایگاه‌های سلامت پرداختند همچنین به انواع رویکردهای برنامه خود مراقبتی که در سطوح محیطی و ستادی اجرا می‌شود اشاره کردند.
در ادامه برنامه خود مراقبتی سازمانی در 10 گام توضیح داده شد و اعضای گروه‌ها نحوه انجام نیازسنجی در سازمان و برنامه‌ریزی عملیاتی را در دو مرحله تمرین و گزارش کردند.
در پایان خنجری، کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران درزمینهٔ بیماری هپاتیت و خدماتی که در این راستا انجام می‌شود، مطالبی را بیان و به سؤالات حضار پاسخ داد.
بسته آموزشی برنامه خود مراقبتی، شامل کتابچه‌ها و بروشورهای راهنمای ارتقای سلامت محل کار، راهنمای سفیران سلامت و پمفلت های آموزشی درزمینهٔ بیماری‌ها در اختیار حاضرین قرار گرفت.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 77897
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی