برگزاری هفته سرطان در مرکز خدمات جامع سلامت فرمانفرماییان

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران هفته سرطان را با محوریت آموزش پیشگیری و کنترل سرطان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، سمانه سیف، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز گفت: به مناسبت هفته سرطان سارا قربانی، مرضیه جعفری، از مرکز خدمات جامع سلامت فرمانفرماییان کلاس آموزشی را برای رابطان بهداشتی و عموم مردم برگزار کردند.
در این جلسات آموزشی بر پیشگیری از انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان سینه و سرطان کولورکتال و تشخیص به‌موقع تأکید در خصوص عوامل خطرساز سرطان‌ها، عوامل غیرقابل اصلاح مانند جنس، سن، ژنتیک، سابقه خانوادگی و عوامل قابل اصلاح مانند وزن بالا، مصرف الکل، مصرف دخانیات و تغذیه نامناسب اشاره کردند. همچنین در خصوص سرطان روده بزرگ که یکی از سرطان‌های قابل‌پیشگیری است و با تغییر در شیوه زندگی و غربالگری و تشخیص زودهنگام می‌توان از ابتلا به سرطان کولون جلوگیری کرد و امروزه به‌جای استفاده از روش‌های پیشین غربالگری از کیت تشخیصی FOB (فیت) که بر پایه تشخیص خون مخفی در مدفوع است و در بین گروه هدف 50 تا 69 ساله (دارای علائم و سوابق خانوادگی سرطان) استفاده می‌شود. مطالبی بیان شد.
در پایان 50 تست فیت در اختیار کارکنان قرار گرفت و بین مراجعان توزیع شد و همچنین به انجام خود معاینگی دوره‌ای و ماموگرافی‌های سالیانه که در تشخیص و درمان به‌موقع سرطان سینه که جز شایع‌ترین سرطان‌ها بخصوص در بانوان است، نقش عمده و بسزا دارد اشاره شد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *