برگزاری کارگاه آموزشی ارائه تمرینات تعادلی و جلوگیری از افتادن در سالمندان در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشان مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری کارگاه آموزشی ارائه تمرینات تعادلی و جلوگیری از افتادن در سالمندان خبر داد.

زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز گفت: به‌منظور اجرای وظایف سلامت‌محور مرکز بهداشت جنوب تهران با همکاری دانشکده توان‌بخشی این برنامه آموزشی برای تعدادی از سالمندان پرخطر که دارای مشکلات تعادلی و دیابتی در مناطق 10 و 17 تهران هستند روز چهارشنبه 10 اسفند 1401 با حضور مریم انصاری، مسئول واحد توان‌بخشی مرکز خدمات جامع سلامت میثم برگزار شد.
در ابتدا کارگاه دکتر راجی، اهمیت جلسه را بیان و سپس حسنی، دانشجوی ارشد کاردرمانی در خصوص اهمیت زمین خوردن در سالمندان، ویژگی‌های کفش مناسب برای جلوگیری از زمین خوردن، اصلاحات محیطی مناسب، اقدامات لازم و اورژانسی حین زمین خوردن، تمرین‌های تعادلی و تقویتی عضلات سر، گردن و اندام‌ها مطالبی را ارائه کرد.
در ادامه کارگاه، حسنی هرکدام از تمرین‌های تعادلی را به‌صورت عینی و عملی با سالمندان تکرار و تمرین کرد و در پایان به سؤالات حاضران پاسخ داد و دکتر راجی با توجه به نیاز و بیماری تعدادی از سالمندان را ویزیت کرد.
در پایان به به‌منظور دریافت خدمات سالمندان که شامل بررسی خطرسنجی ازجمله ثبت وزن، فشارخون، قند خون و همچنین دریافت مکمل‌های لازم، به واحد مراقبان سلامت ارجاع داده شدند.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *