• تاریخ انتشار : 1395/10/22 - 10:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 471
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در مرکز امام صادق (ع) اجرا شد

برگزاری کلاس آموزشی به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه

واحد بهبود تغذیه مرکز امام صادق (ع) مرکز بهداشت جنوب تهران، کلاس آموزشی کاهش مصرف نمک، چربی، شکر و افزایش مصرف میوه و سبزی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومي مركز بهداشت جنوب تهران، این کلاس آموزشی روز یکشنبه 19 دی 95 برای 20 تن از کارکنان آموزش و پرورش به مناسبت هفته بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه در این سازمان برگزار شد.
صالح شیری کارشناس تغذیه مرکز سلامت امام صادق (ع) در این جلسه به شیوع بیماری‌های غیر واگیر در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: مردم ایران روزانه 10 تا 12 گرم نمک مصرف می‌کنند که این رقم باید 5 گرم برای افراد زیر 50 سال و 3 گرم برای افراد بالای 50 سال در روز باشد و نمک زیاد موجب افزایش فشارخون می‌شود که این بیماری سالانه 25 میلیون نفر در جهان را می‌کشد. وی در ادامه بر مصرف بیش‌ازحد نمک که موجب بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان و سرطان‌ها می شود اشاره کرد و افزود: نمک در پنیر، فست فودها، تنقلات و آجیل های شور بیشتر وجود دارد.
وی در خصوص مصرف روغن در ایران نیز گفت: سرانه مصرف روغن در کشور 46 گرم است که باید 35 گرم باشد که ترکیب روغن ها مهم است، برخی روغن ها مثل روغن جامد اسید چرب ترانس زیادی دارند که ضرر دارد و موجب بیماری های قلبی می شود.
کارشناس تغذیه مرکز امام صادق (ع) در خصوص مصرف قند گفت: مصرف سرانه قند 66 گرم است و در ایران ثابت‌شده که بیشترین میزان قند از مصرف نوشابه‌های گازدار است. افراد باید روزانه حداکثر 25 گرم شکر مصرف کنند ولی تنها یک آبمیوه صنعتی 25 گرم شکر دارد.
این کارشناس در پایان‌بر اهمیت مصرف میوه و سبزی اشاره کرد و گفت: 88 درصد مردم میوه و سبزی کمتر مصرف می‌کنند. باید در وعده‌های غذایی سبزی، سالاد و میوه قرار گیرد و میوه از سرطان، کلسترول بالا جلوگیری می‌کند و در تنظیم وزن بدن نقش دارد
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 65497
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی