• تاریخ انتشار : 1396/07/16 - 11:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1218
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه و دیابت به مناسبت روز جهانی سالمند در مرکز دادوش

واحد بهبود تغذیه مرکز دادوش مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس آموزشی تغذیه و دیابت را به مناسبت روز جهانی سالمند برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، این کلاس آموزشی روز چهارشنبه 11 مهر 96 برای 10 تن از سالمندان دیابتی در سرای محله شکوفه شمالی واقع در عبدل آباد برگزار شد.
در این جلسه بیتا عابدینی، کارشناس تغذیه مرکز بهداشتی درمانی داداش به مناسبت روز جهانی سالمند  در خصوص تغذیه و دیابت مطالبی را بیان و به انواع دیابت که چند نوع دارد و شایع‌ترین آن دیابت نوع یک و دو محسوب می‌شود اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: در این بیماری میزان قند خون فرد بالاتر از حد معمول است و تغذیه در آن نقش مهمی دارد و این بیماران بهتر است همراه هر وعده غذایی از سبزیجات استفاده کنید، نان سنگک و یا بربری ازنان لواش و ساندویچی بهتر است.
وی در پایان توصیه‌های تغذیه‌ای اشاره کرد و افزود:مصرف غذاهای چرب مثل کباب‌کوبیده، سوسیس، کالباس و غذاهای سرخ‌شده را محدود کنید، لبنیات کم‌چربی مصرف کنید، از حبوبات و پروتئین سویا، در برنامه غذایی خود  بیشتر استفاده کنید، در هفته بیش از 2 عدد زرده تخم‌مرغ مصرف نکنید، در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید، غذا را به‌صورت کم‌نمک مصرف کنید، ترجیحاً از روغن مایع به‌خصوص کلزا استفاده کنید، برای سرخ کردن مواد غذایی، از روغن‌های مخصوص سرخ کردن استفاده کنید، از مصرف الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 71223
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی