برگزاری کلاس آموزشی نقش تغذیه گروه‌های مختلف افراد در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناسان واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران کلاس آموزشی نقش تغذیه در ورزشکاران و تغذیه مادران شیرده و تأثیر تغذیه صبح در پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، الهه نکوئی، کارشناس تغذیه مرکز شیخ احمد کافی، کلاس آموزشی با موضوع تغذیه در ورزشکاران را برای بانوان در ورزشگاه سهند برگزار کرد و گفت: هنگام انجام فعالیت ورزشی، دمای بدن افزایش می‌یابد، مهم‌ترین سیستم برای کنترل دمای بدن به‌وسیله عرق کردن تنظیم می‌شود. لذا برای این‌که سیستم کار خود را به‌خوبی ادامه دهد، باید آب ازدست‌رفته در حین فعالیت ورزشی کاملاً جبران شود و در ساعات قبل از شروع تمرین، از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر خودداری شود تا ناراحتی معده، انجام فعالیت‌ها را دشوار نکند درست قبل از تمرین یا مسابقه، به یک میان وعده کوچک و سالم برای بالا بردن سطح انرژی نیاز هست. پس از تمام شدن تمرین، کار بااستخوان‌ها و عضلات تمام نمی‌شود. بدن برای بازسازی شدن به مواد غذایی ترمیم‌کننده نیاز خواهد داشت. خوراکی‌هایی که علاوه بر کربوهیدرات، میزان قابل‌توجهی پروتئین داشته باشند باید بلافاصله بعد از انجام تمرین‌ها به بدن وارد شوند.
همچنین رقیه ثنائی، کارشناس تغذیه مرکز حکیم اعتماد کلاس آموزشی با موضوع تغذیه مادران شیرده را در سرای محله عباسی برگزار کرد و در این جلسه ابتدا در مورد فواید تغذیه با شیر مادر، تغذیه مناسب در دوران شیردهی آموزش داده شد و در خصوص سهم‌های موردنیاز در این دوران و راهکارهایی برای افزایش شیر مادر و کاهش وزن مادران شیرده دارای چاقی مطالبی بیان شد.
مهشید آقاسی، کارشناس تغذیه مرکز شهید احمدی کلاس آموزشی با عنوان تغذیه صحیح در پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی برای کودکان مهدکودک مهدیار برگزار کرد و در این کلاس آموزشی در خصوص غذاهای سالم و مفید برای بدن و غذاهای مقوی و مغذی و دارای ویتامین برای بچه‌ها مطالبی بیان شد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *