برگزاری کلاس آموزشی نقش کلسیم و ویتامین دی در بدن در مرکز خدمات جامع سلامت ثلاث

کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ثلاث کلاس آموزشی نقش کلسیم و ویتامین دی در بدن را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، شقایق محو علی همتی، کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ثلاث تحت پوشش این مرکز کلاس آموزشی را روز پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 برای مراجعان در سرای محله فروزش برگزار کرد.
وی در این کلاس آموزشی به کلسیم که یک ماده معدنی برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها اشاره کرد و گفت: کلسیم 39 درصد از مواد معدنی بدن را شامل می‌شود، 99% کلسیم موجود در بدن در استخوان‌ها است و 1% باقی‌مانده در بافت‌ها و اندام‌های دیگر است.
همتی به منابع غذایی کلسیم شامل محصولات لبنی کم‌چرب ( شیر، ماست پنیر، بستنی، دوغ، کشک و...) اشاره کرد و گفت: چربی مانع از جذب کلسیم می‌شود بنابراین هر چه مواد غذایی مورداستفاده کم‌چرب‌تر باشد میزان جذب کلسیم آن بیشتر است.
وی در ادامه افزود: رژیم غذایی حاوی نمک زیاد،  نوشابه، قهوه، شکلات، مکمل ویتامین A و غذاهای چرب و شیرین استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و مصرف نمک علاوه بر دفع کلسیم، منجر به کاهش سطح منیزیم نیز می‌شود و  منیزیم نیز به‌اندازه کلسیم در سلامت استخوان مؤثراست و مکمل‌های کلسیم برای جذب بهتر باید با غذا مصرف شوند تا اثرات جانبی آن را به حداقل ممکن برسانند.


نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *