توزیع تست فیت در بین کارکنان مرکز بهداشت جنوب تهران به مناسبت هفته مبارزه با سرطان

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران به مناسبت هفته سرطان تست فیت و بروشور آموزشی را بیا کارکنان ستدی توزیع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مسعودی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز روز شنبه 23 بهمن 1400 به مناسبت هفته سرطان تست فیت و بروشور آموزشی نحوه‌ی انجام تست فیت را در بین کارکنان این مرکز توزیع کرد.
 وی به هفته پویش ملی مبارزه با سرطان اشاره کرد و افزود: به مناسبت بزرگداشت این هفته توزیع تست فیت در بین کارکنان مرکز بهداشت جنوب انجام شد.
مسعودی به افزایش سرطان روده بزرگ در کشور اشاره کرد و گفت: سومین سرطان شایع در مردان و چهارمین سرطان شایع در زنان سرطان روده بزرگ در بخشی کولون و یا رکتوم شکل می‌گیرد که در مراحل اولیه هیچ‌گونه علائمی ندارد و در صورت تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است.
توضیح اینکه سرطان روده بزرگ و پولیپ ها باعث خونریزی و ایجاد خون در مدفوع می‌شود اما این خون خیلی کم است که با چشم دیده نمی‌شود بلکه باید با انجام آزمایش آن را تشخیص داد یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌های این بیماری، انجام تست فیت است و تمامی افراد بالای 0 5 سال می‌توانند با انجام آزمایش خون مخفی در مدفوع در خصوص بررسی اولیه ازنظر ابتلا به سرطان اقدام کنند.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *