• تاریخ انتشار : 1395/11/04 - 11:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 509
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های پویش ملی مبارزه با سرطان برگزار شد

واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران، جلسه هماهنگی برای اجرای برنامه‌های پویش ملی مبارزه با سرطان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز سه‌شنبه 28 دی 95 با حضور لیدا فقیه نصیری، معاون مرکز و کارشناس مسئولان ستادی در دفتر معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر شیروانی پور، کارشناس مسئول واحد بیماری‌های این مرکز در خصوص سرطان و اهمیت آن به عنوان دومین علت مرگ بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین دارا بودن رتبه اول مرگ در گروه میان‌سالان، مطالبی را ارائه کرد.
وی در ادامه افزود: 40 درصد موارد ابتلا به سرطان با حذف عوامل خطر قابل‌پیشگیری است و به شعار پویش ملی مبارزه با سرطان (1 تا 7 بهمن 95) اشاره کرد.
دکتر شیروانی پور در ادامه با تاکید بر قابل‌پیشگیری و قابل درمان بودن سرطان، در خصوص سه سرطان کولورکتال، پستان و سرویکس که از طریق برنامه NCD به نرم‌افزار سیب اضافه‌شده است، مطالبی را بیان کرد.
مصوبات جلسه متشکل بود از ‌«با توجه به‌اضافه شدن غربالگری سرطان‌های پستان و سرویکس در سامانه سیب و عدم تعریف نقش ماما در 11 پایگاه سلامت شهری و عدم امکان ارجاع موارد لازم, رفع موانع موجود از معاونت پیگیری شود.» «سفیران سلامت، با توجه به تأکید در آموزش با موضوع پیشگیری از سرطان برافزایش آگاهی و اصلاح نگرش مردم در مورد سرطان به خانواده‌ها آموزش داده شود.» «کارشناسان تغذیه آموزش‌هایی که در این هفته انجام می‌دهند با توجه به اینکه چاقی و تغذیه نامناسب از عوامل خطر سرطان‌ها است، موضوعات مرتبط با چاقی و تغذیه سالم را ارائه دهند.» و در نهایت «سفیران سلامت دانش‌آموز آموزش‌های مرتبط در پیشگیری از سرطان را به دیگر دانش آموزان انتقال دهند.»
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 65740
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی