دومین مرحله تله گذاری برنامه چک حشره‌شناسی سال 1401 در مرکز بهداشت جنوب تهران

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جنوب تهران از دومین مرحله تله گذاری برنامه چک حشره‌شناسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران،سمیه مسلمیان، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز گفت: در راستای استمرار برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های منتقله از آئدس (تب دانگ، چیکون گونیا و زیکا) برنامه چک حشره‌شناسی مرکز بهداشت جنوب تهران در تیر 1401 انجام شد.
 وی در ادامه افزود: این بیماری‌ها به‌عنوان مشکل عظیم بهداشتی در همسایگی مرزهای ایران درکشورهای عربستان سعودی، پاکستان، یمن، است و اندمیک بودن این بیماری در کشور پاکستان، سیستان و بلوچستان در معرض خطر هستند.
مسلمیان در ادامه افزود: علائم مشابه بیماری دانگ و زیکا شامل تب، درد مفاصل، درد ماهیچه، سردرد، تهوع، خستگی، راش، ورم پا است و در بیشتر افراد درمان می‌شود اما ممکن است درد مفصل ماه‌ها تا سال‌ها با آن‌ها باشد و بیماری‌های منتقله توسط پشه‌ها (آئدس‌ها) از مهم‌ترین موانع توسعه کشورها هستند که راه انتقال بیماری گزش پشه، خون‌آلوده، پیوند عضو و مادر به جنین است.
وی در ادامه افزود: راه‌آهن تهران مهم‌ترین HOT SPOT مرکز بهداشت جنوب تهران است که بایستی چک حشره‌شناسی در این محدوده انجام شود و دومین مرحله تله گذاری سال 1401 توسط سیف حشره‌شناس این مرکز در روز شنبه 11 تیر 1401 انجام شد و اویتراپ ها در 25 نقطه راه‌آهن نصب و نمونه‌ها روز سه‌شنبه 14 تیر سال جاری جمع‌آوری‌شده و به‌منظور بررسی تحویل آزمایشگاه حشره‌شناسی دانشکده بهداشت شد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *