رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران از اجرای برنامه باب با همکاری بیمارستان ضیائیان خبر داد

نخستین جلسه کمیته باب، بیمارستان‌های ارتقادهنده بهداشت با حضور مسئولان بیمارستان ضیائیان و مدیران معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس این مرکز از برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی باب، بیمارستان‌های ارتقادهنده بهداشت در بیمارستان ضیایان خبر داد و گفت: این طرح HPH مخفف جمله  Health Promoting Hospitals به معنی بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت است.
وی به بسیاری از مراکز درمانی در خارج از کشور که برنامه Health Promoting Hospitals را اجرا می‌کنند اشاره کرد و افزود: یکی از موانع در اجرای برنامه‌های بهداشتی در حوزه مرکز بهداشت جنوب تهران این است که هنوز بهداشت و درمان ارتباط لازم را باهم ندارند و در منطقه 17 که از مناطق تحت پوشش این مرکز است و حدود سیصد هزار نفر جمعیت دارد تنها بیمارستان ضیائیان راداریم و نگاه بهداشتی مسئولان این بیمارستان می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه را کاهش دهد.
زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز در ادامه گفت: در حال حاضر مرکز بهداشت جنوب تهران با همکاری بیمارستان ضیائیان و معاونت بهداشت دانشگاه سعی در اجرای این طرح در بیمارستان ضیائیان دارد.
در ادامه دکتر عباس وثوق، مشاور معاون بهداشتی دانشگاه بر اینکه امروز دنیا به سمتی می‌رود که شخص بتواند از خودش مراقبت‌های لازم را به عمل آورد تأکید کرد و گفت: در سیستم بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی اولیه این رویکرد تدوین‌شده بود و یکی از اهداف، ﺗﺒﺪﯾﻞ بیمارستان‌ها از ﯾﮏ ﻣﺤﻞ ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎﻧﯽ ﺻﺮف ﺑﻪ ﻣﮑﺎﻧﯽ ﺑﺮای ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از بیماری‌ها و ﺗﻐﯿﯿﺮ روﯾﮑﺮد درﻣﺎن ﻣﺤﻮر  به‌سلامت ﻣﺤﻮر بود.
دکتر وثوق گفت ما در اجرای این طرح از حضور خانه مشارکت مردم، شورایارها در آموزش بهره خواهیم برد. آموزش بیمار یک گام ضروری برای ارتقاء درک بیماران از درمان‌های توصیه‌شده و تغییرات رفتاری موردنیاز مثل پیگیری مناسب درمان توسط آن‌هاست. هدف از آموزش این است که بیماران و خانواده‌ها را قادر سازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، اهمیت مهارت‌های خود مراقبتی را تشخیص دهند، مشکلات را شناسایی کنند و بدانند چه پاسخ مناسبی به این مشکلات  بدهند.
این جلسه با حضور دکتر محمدرضا سلمانی، ریس مرکز بهداشت جنوب تهران، مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای هیئت‌علمی بیمارستان ضیائیان حضور داشتند.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *