نشست اعضای کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته پیشگیری و کنترل سرطان

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران از برگزاری جلسه هفته پیشگیری و کنترل سرطان خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مسعودی کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز گفت: جلسه کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته پیشگیری و کنترل سرطان با حضور کارشناسان مسئول واحدهای ستادی در سالن جلسات مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه مسعودی در خصوص بیماری سرطان و اهمیت این بیماری، مطالبی را بیان کرد و گفت: هفته ملی مبارزه با سرطان از تاریخ ۷ تا ۱۵ بهمن 1402 با شعار «من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام» آغازشده است و هفته ی سرطان همه‌ساله در سراسر کشور باهدف افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان، نحوه پیشگیری و برخورد با آن برگزشعار ‌شود و کمپین هفته ملی مبارزه با سرطان از تعهد شخصی حمایت می‌کند و نشان‌دهنده تأثیر حرکت‌های فردی بر پیشگیری از بروز سرطان است.
وی در ادامه افزود: به مناسبت این هفته، فعالیت‌های آموزشی در خصوص عوامل خطر ابتلا و روش‌های پیشگیری و تشدید برنامه‌های غربالگری بیش‌ازپیش موردتوجه قرار خواهد گرفت و سهم بیماری‌های غیر واگیر در مرگ‌ومیر 82 درصد است که از این تعداد سهم سرطان 16 درصد رتبه دارد و در ادامه به علل ابتلای سرطان در ایران به مصرف دخانیات، آلودگی هوا، افزایش جمعیت سالمند، چاقی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و کمبود فعالیت بدنی اشاره کرد.
در پایان دکتر ملکی، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر اهداف برگزاری جلسه را که شامل آموزش بیشتر در این زمینه، شناسایی بیشتر بیماران با غربالگری (سرطان روده بزرگ، رحم و سینه) و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهداشتی برای ارتقا سلامتی جامعه تحت پوشش است اشاره کرد.

 

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی