• تاریخ انتشار : 1395/08/23 - 10:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 572
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه خودمراقبتی سازمانی مرکز بهداشت جنوب تهران در اصفهان برگزار شد

واحد آموزش بهداشت مرکز بهداشت جنوب تهران، کارگاه خود مراقبتی سازمانی را برای کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومي مرکز بهداشت جنوب تهران، کارشناس مسئول و کارشناس واحد آموزش بهداشت این مرکز، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 18 و 19 آبان 95 به دعوت از مدیرکل امور رفاهی و سلامت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، کارگاه خود مراقبتی سازمانی و تدوین برنامه عملیاتی را با حضور 57 تن از روسا، کارشناسان امور رفاهی و سلامت، اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت‌کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار کردند.
در ابتدای جلسه، فیلم کوتاه اینفوگرافی خود مراقبتی برای حضار پخش شد و امینی مدیر گروه واحد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه در خصوص برنامه ملی خود مراقبتی، با تأکید بر برنامه خود مراقبتی سازمانی و اهمیت سلامت کارکنان راه‌آهن مطالبی را بیان کرد.
وی در ادامه به بیان انواع نیازسنجی، معرفی و شرح کتاب راهنمای سفیران سلامت و توضیح 3 گام نخست برنامه‌ریزی پرداخت.
در ادامه افراد شرکت‌کننده به 6 گروه تقسیم‌شده و مراحل نیازسنجی را در گروه تمرین و نتایج گروه را اعلام کردند.
 همچنین رحیمی و صادقیان مهر 2 بخش پایانی برنامه‌ریزی را با عناوین طراحی و اجرای برنامه‌ها، در 7 گام توضیح دادند.
همچنین حاضرین ضمن اشاره به مشکلات و موانع موجود در سازمان‌ها در اجرای برنامه خود مراقبتی، نحوه نوشتن برنامه عملیاتی شامل شناسایی مشکل، اهداف، فعالیت‌ها و شاخص‌های ارزشیابی را به‌صورت جمعی تمرین کردند.
توضیح اینکه شرکت‌کنندگان بسته آموزشی و اجرایی خود مراقبتی سازمانی را که شامل دستورالعمل‌های اجرایی، مطالب آموزشی راهنمای ارتقای سلامت در محیط کار و فیلم و فرمهای مرتبط بود، دریافت کردند.
خبرنگار: نگار دیوبندی

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 64054
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی