محتوای خبری مرکز طبی کودکان

آغاز به کار همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و نهمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب در مرکز طبی کودکان

همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و نهمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب در مرکز طبی کودکان آغاز به کار کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و سی و نهمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب روز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه 1397 با همکاری مرکز طبی کودکان در سالن همایش این بیمارستان آغاز شد.
در مراسم افتتاحیه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی دکتر غلامرضا خاتمی، رئیس همایش ضمن خوش آمدگویی از همکاری هیئت رئیسه مرکز طبی کودکان تشکر کرد و محورهای آموزشی همایش را بیان و همچنین از دکتر مریم رزاقی آذر به دلیل دفاع از نام خلیج فارس در سمینار علمی شهر دبی تقدیر کرد.
در ادامه سفیر یونیسف در ایران ضمن اظهار خرسندی از حضور در این همایش مطالبی در خصوص مراقبت در هزار روز اول زندگی را ارائه کرد.
این همایش با سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی با عنوان عفونت های مایکوباکتریایی در زمینه نقص ایمنی آغاز شد. دکتر ولایتی نیز از اقدام شایسته و ملی دکتر رزاقی آذر تقدیر کرد.
این همایش تا هفتم اردیبهشت ماه در سالن همایش های مرکز طبی کودکان ادامه دارد.
دکتر خاتمی دبیر اجرایی در خصوص برگزاری این همایش گفت: به روز آوری و تبادل تجربیات متخصصان اطفال و ارتقاء جایگاه علمی پزشکان کودکان ایران در منطقه از جمله اهداف این همایش است.
وی با اشاره به اینکه در این همایش بیماریها و موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار مي گيرد ادامه داد: مقاومت آنتی بیوتیکی، وضعیت تغذیه کودکان ایران ، سلامت معنوي  اسلامي، برنامه ملي پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي كودكان در ايران، كمبود ويتامين D، عفونت هاي مايكوباكتريايي در زمينه نقص ايمني، کم خونی در کودکان، تاخير تكاملي، ریفلاکس گوارشی، دل دردحاد، تازه هاي آسم، بیماری CF ، بيماري كبد چرب، اختلال رشد در كودكان، هيپرتانسيون ريوي، اختلالات تيروييد در کودکان از جمله این محورها هستند.
دکتر خاتمی در ادامه افزود: پانل های متعددی برای همایش امسال برنامه ریزی شده است که پانل عفونی، جراحی، گوارش، خون، روماتولوژی، آلرژی، نوزادان، اعصاب، قلب، کلیه، روانپزشکی و ... از جمله عناوین پانلها هستند.
از تعداد٢٥٠ مقاله ارسالی به همایش، بعد از داوری 130 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و ١٩ مقاله برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده اند. این همایش برای پزشکان عمومی، متخصصین و فوق تخصص های کودکان دارای امتیاز باز آموزی است.
خبر: لیلا یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی