محتوای خبری مرکز طبی کودکان

آغاز واکسیناسیون بیماری کووید 19 در بیمارستان مرکز طبی کودکان

مرحله اول واکسیناسیون کووید 19 در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، دوره اول واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ روز شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ با حضور دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان و اعضای هیئت رئیسه در سالن دکتر قریب آغاز شد.
در ابتدا دکتر بدو ضمن ابراز خرسندی از آغاز واکسیناسیون اظهار کرد: بعد از گذشت یک سال از شروع همه گیری بیماری کووید ۱۹، در شرایط سخت تحریم، خوشبختانه واکسن کووید ۱۹ به کشور ما رسید و به امید خدا گروه اول همکاران امروز واکسینه خواهند شد. واکسن تهیه شده براساس آمار جهانی کم عارضه‌ترین واکسن کووید موجود در دنیاست و از نظر عوارض جانبی، عوارضی در حد تب خفیف و زودگذر فقط گزارش شده است.
دکتر بدو ضمن قدردانی از زحمات گروه کنترل عفونت بیمارستان به سرپرستی دکتر ستاره ممیشی، دکتر مسعود موحدی عضو کمیته واکسیناسیون کشور و نازیلا خلیل زاده مدیر پرستاری بیمارستان تصریح کرد: امید است آغاز واکسیناسیون، بیماری کووید ۱۹ که سلامت همه گروه‌های سنی را در سطح دنیا در معرض خطر قرار داده است ریشه کن کرده و حافظ سلامتی کارکنان که همواره در خط مقدم مبارزه با بیماری بوده‌اندشود.
دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان نیز اظهار کرد: از زمان اعلام خبر واکسیناسیون کادر درمان، بیمارستان مرکز طبی کودکان اعلام آمادگی کرد و مقدمات لازم از لحاظ تامین زنجیره سرد مورد نیاز طبق استانداردهای ابلاغی، محل مخصوص واکسیناسیون کارکنان، انتخاب کارکنان واجد شرایط براساس اولویت‌ها و تامین به تدریج واکسن برای همه کارکنان را فراهم کرده تا به امید خدا واکسیناسیون به بهترین شکل انجام شود.
نازیلا خلیل زاده نیز تصریح کرد: طبق گزارش ها، واکسن موجود بی‌خطر و با اثر بخشی حدود ۹۶ درصد است که به امید خدا اولین دوز این واکسن براساس اولویت، امروز به ۵۰ نفر از همکاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مرکز طبی کودکان تزریق می‌شود. این واکسن در دو نوبت به فاصله ۲۱ روز به افراد تزریق خواهد شد و البته در حال حاضر ممنوعیت دریافت برای افراد زیر ۱۸ سال، باردار، دارای بیماری‌های مزمن و افراد با سابقه حساسیت شدید وجود دارد.
وی افزود: مثل همیشه که کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، این بار هم داوطلب دریافت واکسن هستند؛ امیدوارم به یاری خداوند این بیماری هر چه زودتر ریشه کن شود.
در ادامه واکسیناسیون کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور، با رعایت دستورالعمل‌ها آغاز شد.

کلمات کلیدی
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *