محتوای خبری مرکز طبی کودکان

افتتاح پروژه‌های مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان - بخش دوم

با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران چهار پروژه مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، روز شنبه نهم اسفند 99، با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه و دکتر محمود بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، پروژه کلینیک ویژه فوق تخصصی کودکان، بخش سی تی اسکن، آزمایشگاه ویروس شناسی مولکولی کووید 19 و دستگاه رادیوگرافی دیجیتال مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور افتتاح شد.
این مراسم با افتتاح کلینیک ویژه فوق تخصصی کودکان مرکز طبی کودکان آغاز شد؛ این کلینیک در پنج طبقه با فضای 5 هزار و 500 مترمربع شامل همه فعالیت‌های تخصصی و فوق تخصصی مرتبط با سلامت کودکان از قبیل تست‌های تشخیصی مانند نوار عصب و عضله، تست های ریوی، اکوکاردیوگرافی، بررسی آلرژی‌، شیمی درمانی، آنزیم درمانی، تزریق فراورده‌های مشتق از خون و واحد توانبخشی است، سپس ضمن بازدید از واحدهای مختلف این کلینیک توضیحاتی در خصوص بازسازی و اصلاح تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان ارائه شد.
در ادامه با حضور در بخش تصویربرداری دستگاه رادیوگرافی دیجیتال و همچنین دستگاه سی تی اسکن اهدایی سازمان بهداشت جهانی رونمایی و افتتاح شد.
همچنین ضمن بازدید از آزمایشگاه کووید 19کودکان، روبان افتتاح این بخش نیز قیچی شد.
سپس در جلسه ای با حضور اعضای هیئت علمی، دکتر کریمی اظهار کرد: مرکز طبی کودکان افتخار کشور و دانشگاه است که با زحمت دوستان و مدیریت دکتر بدو و همکاری همه اعضای هیئت علمی رشد ک در طول این سالها با توجه به شرایط اقتصادی کشور و دانشگاه با کمک خیرین، وزارتخانه و با بازدیدهای مکرر دکتر جان بابایی رشد بسیار کرده است.
دکتر کریمی تصریح کرد: امروز برای تشکر اینجا هستیم و آنچه که سرمایه اصلی ما در دانشگاه و کشور است سرمایه انسانی است و می بایست قدردان آنها باشیم و زحمات دکتر بدو که همواره با حضور تمام وقت خود، دغدغه رشد و تعالی مرکز طبی کودکان را دارد قابل قدردانی است.
وی افزود: مرکز طبی کودکان چشم و چراغ دانشگاه است و اساتید نسبت به آن همچون خانه اول خود حساس هستند؛ امیدوارم که همواره در سالهای آینده نیز همچنان بدرخشد.
دکتر جان بابایی نیز ضمن قدردانی از تلاش های همکاران برای ساخت و راه اندازی پروژه های یاد شده و اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: برای ساخت این کلینیک ویژه همکاران زحمت زیادی کشیده اند، دکتر بدو همواره به طور متعهدانه و با انرژی و علاقه برای توسعه ارائه خدمات به بیماران در تلاش است و همواره تلاش می کند تا کم و کاستی در ارائه خدمت به بیماران نباشد.
وی تصریح کرد: این کلینیک نظرات تک تک اساتید گروه های تخصصی را جلب کرده است و به گونه ای طراحی شده است که فضا برای ارائه خدمات جدید و حفظ آرامش مردم مناسب باشد؛ کلینیک ویژه فوق تخصصی مرکز طبی کودکان می تواند در الگویی برای ساخت کلینیک ویژه تخصصی اطفال در سطح کشور باشد. افتتاح سی تی اسکن نیز برای خدمت رسانی بی نقص به بیماران ارزشمند است.
دکتر جان بابایی افزود: افتتاح اورژانس مرکز طبی کودکان نیز در قدم بعدی باید در اولویت قرار گیرد تا مشکلات مردم را حل کند. وی در پایان از تلاش همه افراد برای ساخت و راه اندازی این پروژه ها تشکر و قدردانی کرد.
سپس دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان ضمن تشکر از حضور دکتر جان بابایی و دکتر کریمی در این مراسم گفت: خدمت در مرکز طبی کودکان افتخار است و نوبه خودم، از تلاش های همه اعضای هیئت رئیسه مرکز طبی کودکان، اعضای هیئت علمی، همکاران در دفتر پرستاری و کارکنان بیمارستان صمیمانه تشکر می کنم و پیشرفت این مرکز را حاصل لطف پرودگار و کارگروهی می دانم.
این مراسم با قدردانی دکتر آشتیانی رئیس آزمایشگاه از دکتر کوچک زاده و پذیرایی به پایان رسید.

کلمات کلیدی
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *