محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری تله کنفرانس ماهانه کشوری نوزادان در مرکز طبی کودکان

تله کنفرانس ماهانه کشوری طب نوزادان در سالن مهارت های بالینی مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، این تله کنفرانس روز یکشنبه 23 تیر 98 با شهر های بابل، اهواز، تبریز، همدان، شیراز و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر ملیحه کدیور رئیس بخش نوزادان مرکز طبی کودکان، از حضور دکتر زاهدپاشا دبیر هیئت ممتحنه بورد فوق تخصصی نوزادان و استاد پیشکسوت این رشته، اساتید، اعضا هیئت علمی و کارشناسان واحدهای IT دیگر مراکز برای هماهنگی این ارتباط، تشکر کرد.
سپس دکتر محمدی فلوی نوزادان بیمارستان، نوزادی با درگیری پوستی از روزهای اول پس از تولد، مشکلاتی در بررسی های خونی و در پی آن درگیری ریوی را معرفی و اقدامات صورت گرفته و پیگیری های به عمل آمده را مطرح کرد.
سپس نکات مطرح توسط اعضای هیئت علمی مراکز دیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
با توجه به نادر بودن مورد این بیمار و روند اقدامات جهت تشخیص، با مرور چند مقاله اطلاعاتی در مورد نحوه توارث و تظاهرات مواردی مطرح شد.
در پایان پس از جمع بندی یافته های مرتبط با این بیمار، از اقدامات انجام شده برای تشخیص این مورد، از اعضای هیئت علمی بخش نوزادان مرکز طبی کودکان و پزشکان مشاور قدردانی شد.
تله کنفرانس ماهانه کشوری طب نوزادان که با استقبال مراکز آموزشی مختلف کشور مواجه است، با مدیریت و هماهنگی بخش نوزادان مرکز طبی کودکان، از سال گذشته با هدف ایجاد ارتباط با مراکز تربیت دستیاران فوق تخصصی طب نوزادان کشور، به دیگر مراکز پیشنهاد و به صورت ماهانه با بحث و تبادل نظر در خصوص یک مورد معرفی شده از طرف مراکز، برگزار شده است.
خبرنگار و عکاس: لیلا یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی