محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری دومین نشست هماهنگی مقابله با بحران کووید 19 در مرکز طبی کودکان

نشست هماهنگی مقابله با بحران کووید 19 (کروناویروس 2019) با حضور اعضای گروه مدیریت اجرایی مرکز طبی کودکان در سالن مهارت های بالینی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، با توجه به شرایط کشور برای مقابله با بحران کووید ۱۹، جلسات روزانه با حضور دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان و اعضای گروه مدیریت اجرایی مرکز طبی کودکان از روز شنبه سوم اسفند ماه ۹۸ در بیمارستان برگزار می‌شود که دومین جلسه این نشست، روز یکشنبه چهارم اسفند در سالن مهارت‌های بالینی بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه دکتر بدو با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح در شرایط خاص، مرکز طبی کودکان را بیمارستانی در خدمت دانشگاه و سلامت کشور معرفی کرد و از نقش سرپرستاران و روسای بخش‌ها در کنترل بیماری کرونا سخن گفت.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ نیروی آموزش دیده، از اختصاص کامل بخش عفونی این بیمارستان برای پذیرش کودکان بیمار مشکوک به کرونا خبر داد و از لزوم استقرار خدمات ویژه برای این بخش سخن گفت.
دکتر بدو تصریح کرد تمهیدات لازم برای انتقال بیماران فعلی بستری در این بخش به بخش‌های جایگزین انجام شده است.
رئیس مرکز طبی کودکان به لزوم توجه بر آموزش کارکنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تا حد امکان باید از تجمع خودداری کرد، آموزش کارکنان امری ضروری است که باید در قالب‌های دیگر مثل آموزش مجازی به صورت مستمر ادامه یابد. مسئول کنترل عفونت بیمارستان در این امر نقش مهمی خواهد داشت.
در ادامه در خصوص تهیه تجهیزات مورد نیاز کارکنان، اینترن‌ها و بیماران بحث و مقرر شد این تجهیزات برای همه گروه‌ها تهیه شود.
دکتر بدو در خصوص نظارت بر نگهداشت و ضرورت ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی توسط کارکنان واحد تجهیزات پزشکی مطالبی بیان کرد.
سپس مسئله اطلاع رسانی طبق پروتکل کشوری به همراهان بیماران مطرح و مقرر شد چند نماینده از پزشکان در خصوص محتوای تولیدی در این راستا نقش و نظارت داشته باشند.
در پایان در خصوص اصلاح برنامه درمانگاه‌ها با تمرکز بر اهمیت مسئله جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری مردم صحبت و تصمیم‌هاییگرفته شد.
آموزش شستشوی مکرر و صحیح دست ها، استفاده از وسایل شخصی در غذاخوری، ثبت چهره‌ایحضور و غیاب، ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات و ارائه پیام‌های بهداشتی در گروه‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در جلسه بود.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *