محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری دومین کارگاه آموزشی اصول تعهد پزشکی در طب کودکان

دومین کارگاه آموزشی اصول تعهد پزشکی در طب کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

 گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، کارگاه آموزشی اصول تعهد پزشکی (پروفیشنالیسم) در طب کودکان در روزهای ششم و هفتم بهمن ماه 1395 در مرکز طبی کودکان برگزار شد.
این برنامه توسط کمیته تعهد حرفه ای این مرکز که چندی است در پی سیاست های این بیمارستان به منظور ارتقا تعهد حرفه ای تشکیل شده، برگزار شد.
در ابتدا، ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان جانفشان به حرفه مندی آنها اشاره و به اهداف این برنامه توسط دبیر کارگاه اشاره شد.
مدرسین این کارگاه، دکتر بدو، دکتر ملکان راد، دکتر شمس، دکتر اسحاقی، دکتر یغمایی، دکتر اله وردی، دکتر سیاری فرد، دکتر تحقیقی و دکتر کدیور از اعضا هیئت علمی مرکز طبی کودکان بودند که مصادیق و مفاهیم تعهد حرفه ای در طب کودکان از جمله شرافت و درستکاری، عدالت، نوع دوستی، تعالی، مسئولیت پذیری، احترام، تعهد حرفه ای در فضای مجازی را به همراه نقش پزشکان با رویکرد حرفه ای در حمایت از کودک و خانواده و اهمیت فضای محیط بالینی در ارتقا و استقرار تعهد حرفه ای و روند آموزش و ارزیابی این مسئله با مشارکت اعضا هیئت علمی شرکت کننده مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
علاوه بر اعضا هیئت علمی گروه، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در این برنامه شرکت داشتند. مشارکت فعال اعضا هئیت علمی در طی دو روز برگزاری این برنامه و شرکت در بحث ها همراه با رضایتمندی از اجرای این کارگاه همراه بود. در پایان هم دکتر محسنی ضمن مشارکت در بحث ها به نمایندگی از دکتر بدو رئیس بیمارستان بر اهمیت تعهد حرفه ای در جامعه پزشکی تاکید کرد.
در طی این دو روز، علاوه بر ذکر مطالب با ارائه مصادیق، کلیپ های مختلفی از نظرات والدین، کودکان و مردم عادی در خصوص نحوه رفتار پزشکان و نظر به حرفه پزشکی پخش شد که با بحث و تبادل نظر به علاوه ذکر تجربیات شرکت کنندگان همراه بود. علاوه بر سرودی در جهت ارائه سوگندنامه پزشکی، در پایان هم کلیپی از پیام کودکان بیمار به پزشکان خود همراه با قرائت شعری خطاب به پزشکان برای تشکر و قدردانی به نمایش گذاشته شد. شرکت کنندگان ضمن قدردانی از برگزاری این برنامه، بر اهمیت اجرا برای گروه های مختلف اعضا هیئت علمی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی تاکید کردند.
این برنامه در راستای نقشه راه دانشگاه و اولویت تعهد حرفه ای در بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی در طرح نوین سلامت مصوبه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که در مرکز طبی کودکان قطب علمی اطفال کشور به منظور ارتقا اخلاق و تعهد حرفه ای برگزار می شود. 

خبر: یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی