محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مرکز طبی کودکان با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم در سالن شماره یک مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم محفل انس با قرآن کریم روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمجید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان، دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان به همراهی جمعی از مسئولان و کارکنان نهاد، مسئولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان در سالن شماره یک این مرکز با حفظ و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.
در این مراسم ابتدا با حضور قاری امین پویا آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد.  
سپس دکتر بدو از برگزاری مراسم پر برکت محفل انس با قرآن کریم در مرکز طبی کودکان ابراز خرسندی کرد و از تلاش و زحمات همکاران شاغل در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
وی ضمن اشاره به خدمت رسانی خالصانه همکاران در نهاد از نیکوکاری یکی از استادان این نهاد و خدمت ایشان به بیماران مبتلا به کرونا سخن گفت و این اقدام را ناشی از فرهنگ نهفته نهاد و بسیار ارزشمند دانست.  
رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به شرایط اپیدمی کرونا، از تلاش خالصانه همکاران مرکز طبی کودکان در راستای کنترل کوید۱۹ تشکر کرد و گفت: در روزهای اول که با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم؛ که به دلیل ناشناخته بودن این ویروس عده‌ایاز خدمت به بیماران مبتلا هراس داشتند؛ جمعی از پرستاران مرکز طبی کودکان، در بیمارستان‌های مرکز پذیرش بیماران کرونا برای خدمت به همنوعان خود داوطلب شدند که این اقدام آنها ارزشمند و قابل قدردانی است.
دکتر بدو از همدلی و همفکری کارکنان بیمارستان در شرایط بحران و ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به کودکان بیمار تشکر کرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن کریم را در شب قدر به فال نیک می‌گیرم و سلامتی همه مردم کشور به خصوص کودکان بیمار را از خداوند متعال خواستارم.
وی در پایان آرامش متاثر از محافل قرآنی را غیرقابل توصیف خواند و شکرگزاری نعمات خداوند را از واجبات دانست.
در ادامه پس از اجرای گروه تواشیح، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از قرائت قرآن کریم و اجرای گروه تواشیح از حضور حاضران در مراسم تشکر کرد و از افتخار آفرینی همکاران مرکز طبی کودکان در شرایط بحرانی کوید۱۹ سخن گفت.
وی تصریح کرد: ما سپاسگزار زحمات و قدردان همت والای همکاران مرکز طبی کودکان در این شب عزیز قدر هستیم.
اکنون که به ساعات پایانی شب بیست و سوم ماه رمضان نزدیک می‌شویم تفاوت این شب را با شب‌های قدر سال گذشته درک می‌کنیم که امسال خداوند به همکارانی که در این جنگ بی‌امان چند ماهه (بحران کرونا) حضور داشتند قدر و منزلت عطا کرد و ایشان را جزء مدافعان سلامت قرار داد؛ ما در گذشته مدافعان امنیت و حرم داشتیم که با لباس خاکی خدمت می‌کردند، امروز افتخار می‌کنیم به مدافعان سلامت با لباس سفید. حقیقتاً خوش درخشیدید و افتخار آفریدید.  
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید قریشی از رئیس و مدیر مرکز طبی کودکان، پزشکان، پرستاران و کارکنان که با روی باز بر صحنه مبارزه با ویروس کرونا حضور پیدا کردند تشکر کرد و از خداوند متعال سلامتی و پاداش این همکاران را خواستار شد.
وی افزود: اگر در این بحران چند ماهه مساجد ما تعطیل شدند، اهل مسجد برای دوخت ماسک و گان بسیج شدند، اگر عده‌ای بیکار شدند عده‌ای کمر همت بستند و به نیازمندان کمک کردند. خداوند گاهی مسائلی را ایجاد می‌کند که ما در ابتدای قضیه آنها را سختی و شر می‌دانیم، اما بعد از مدتی خیر آن برای ما آشکار می‌شود. البته که ما همیشه از خداوند سلامتی و امنیت می‌طلبیم.  
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: خداوندا ما را آنی از مولای خود علی (ع) و اولاد ایشان دور نفرما. خداوندا در روزی که به دیدار تو می‌آئیم این بزرگان را شفیع ما بگردان. خداوندا سفیدپوشان را در روز قیامت با نور الهی منور بفرما.
سپس آیاتی از قرآن کریم توسط معلم و مفسر قرآن، استاد خواجوی تفسیر شد.
در ادامه از رئیس، مدیر و مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور با اهدای لوح قدردانی شد.  
این مراسم با توزیع بسته‌های افطاری به همه بیماران و حاضران پایان یافت.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *