محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری نشست اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان در مرکز طبی کودکان

نشست اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، با حضور نماینده های برخی از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی و مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه و کمیته کشوری اخلاق پزشکی بیست و پنجم مرداد ماه 1395 جلسه اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان در مرکز طبی کودکان برگزار گردید.
در ابتدا دکتر کدیور در مورد اهمیت و ویژگی های خاص اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان و سابقه فعالیت در مرکز طبی کودکان مباحثی را شرح داد و در ادامه حساسیت سنین کودکی و چالش های مرتبط با این حیطه در حرفه مندان گروه پزشکی و دستیاران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دکتر اصغری از طرف گروه اخلاق دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شمس مدیر گروه اخلاق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر ملک نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر ثبوتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه دکتر حق شناس از کمیته اخلاق کودکان دانشگاه و دکتر شمسی کوشکی عضو گروه اخلاق دانشگاه و دبیر مرکز اخلاق و کمیته کشوری اخلاق به مباحث مختلف در خصوص وضعیت موجود و شرایط و اولویت های گسترش اخلاق و تعهد حرفه ای در طب کودکان پرداختند.
همچنین در خصوص اهمیت وجود زیرساخت و رفتار اخلاقی رده های مختلف و مسئولین و باور و نگرش در یک مرکز برای نهادینه شدن این موضوع تاکید شد.
در ادامه به اهمیت آموزش این مباحث در دوره دستیاری و ارزیابی مستمر و ارائه بازخورد با رویکرد بر اساس نیاز جامعه در برنامه آموزشی اشاره گردید.
در این نشست گسترش شبکه اخلاق پزشکی در طب کودکان و توجه به منابع آموزشی و نیاز به برنامه ریزی جدی در دوره چهار ساله آموزش دستیاری و در نظر گرفتن رفتار و تعهد حرفه ای در ارتقا، آموزش اعضا هئیت علمی و برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر در خصوص موازین اخلاق و تعهد حرفه ای و طرح موارد جهت بحث و تبادل نظر همراه با امکان دوره های آموزشی، برگزاری همایش ها و فرصت مطالعاتی تشریح شد./ق

 خبر: یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی