محتوای خبری مرکز طبی کودکان

برگزاری کمیته کنترل عفونت بیمارستان مرکز طبی کودکان

کمیته کنترل عفونت بیمارستان مرکز طبی کودکان در سالن هیئت مدیره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، کمیته کنترل عفونت با حضور رئیس بیمارستان، مدیر پرستاری، پزشکان عفونی، پزشکان بخش مراقبت های ویژه، سرپرستاران و اعضای کمیته بیست و هشتم تیرماه در سالن هیئت مدیره برگزار شد.
در این جلسه سوپروایزر کنترل عفونت بعد از بررسی مصوبات جلسه قبل، آمار سه ماهه عفونت های بیمارستانی و ذکر رتبه کشوری مرکز طبی کودکان را به اطلاع شرکت کنندگان رساند.
در ادامه جلسه دکتر بدو، رئیس بیمارستان همکاران را به شستشوی دست و رعایت پنج موقعیت شستشوی دست ترغیب کرد و ادامه داد با گوشزد کردن و تذکرات متعدد و ایجاد انگیزه و در نظرگرفتن تشویقی برای همکارانی که شستشوی دست را رعایت می کنند می توان میزان کامپلیانس شستشوی دست را در این مرکز افزایش داد.
وی با اشاره به افزایش بیماریابی و افزایش گزارش دهی تاکید کرد در گزارش صبحگاهی می توان جهت توجه بیشتر به این دو مورد نکات مهم را بصورت پیام برای پزشکان به نمایش گذاشت. در ادامه جلسه هادی پور، سوپروایزر کنترل عفونت ارزشیابی سه ماهه داخل بخشها و ارتقا اورژانس در دو ماهه اخیر را به اطلاع حضار رساند.
از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه برگزاری جلسات با روسای بخش ها در مورد نحوه صحیح تجویز آنتی بیوتیک و راهکارهای مناسب جهت افزایش توجه و اهمیت به پوشیدن لوازم حفاظت فردی در هنگام انجام پروسیجرها و سامان دهی مناطق تمیز و کثیف بخش ها بود. جلسه با نظرات و پیشنهادات سرپرستاران و دیگر شرکت کنندگان به پایان رسید./ق

خبر: یوسفی

کلمات کلیدی
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی