محتوای خبری مرکز طبی کودکان

جلسه معارفه دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ های جدید در مرکز طبی کودکان برگزار شد

جلسه معارفه دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ های جدید گروه کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، این جلسه روز شنبه پنجم مهر 99 با حضور دکتر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان، دکتر سید رضا رئیس کرمی مدیر گروه کودکان، دکتر محمودرضا اشرفی معاون پژوهش گروه کودکان، دکتر یوسف مجتهدی معاون آموزشی گروه و رئیس بیمارستان بهرامی، دکتر مرتضی حیدری استاد مسئول دستیاران فوق تخصصی گروه کودکان و دکتر عباسی مسئول دستیاران فوق تخصصی مرکز طبی کودکان در سالن امید برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر حیدری ضمن خیرمقدم به دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ های جدید گروه کودکان، به معرفی مسئولان حاضر در برنامه پرداخت و مباحث جلسه را شرح داد.
در ادامه دکتر مجتهدی، ورود اعضای حاضر را به گروه کودکان و دانشگاه علوم پزشکی تهران تبریک گفت و افزود: گروه کودکان دانشکده پزشکی با حضور بیش از 120 عضو هیئت علمی در رشته های مختلف و با توجه به فعالیت های پژوهشی، درمانی و همکاری هایی که با مجامع علمی دنیا داشته، بستر بسیار مناسبی برای آموزش فراگیران خواهد بود.
وی با اشاره به روند آموزش دستیاران فوق تخصصی تصریح کرد: مهم ترین بخش آموزشی دوره تحصیلی دستیاران فوق تخصصی و فلو شیپ در بیمارستان مرکز طبی کودکان خواهد بود که با توجه به امکانات بسیار مناسب این بیمارستان به لحاظ آموزشی و وجود مراکز تحقیقات و پژوهشی، زمینه برای گذراندن یک دوره تحصیلی موفق، مهیا است.
دکتر مجتهدی در پایان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طی دوره در بیمارستان ولیعصر و بیمارستان بهرامی، فراگیران را برای بیان مسائل موجود و پاسخ به پرسش ها دعوت کرد.
دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان نیز ضمن خیر مقدم به دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ، به برگزاری جلسات مکرر در دوره های قبل با فراگیران اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کووید 19 برگزاری این جلسات به صورت مجازی و یا با حفظ فاصله ایمن خواهد بود و تعامل صمیمانه همچنان وجود خواهد داشت.
دکتر بدو در خصوص شرایط آموزشی مرکز طبی کودکان سخن گفت و تصریح کرد: این بیمارستان در جایگاه قطب علمی طب کودکان کشور و به عنوان بیمارستان مرجع تخصصی کودکان فعالیت می کند؛ بنابراین از لحاظ وسایل آموزشی و معرفی بیماران فوق تخصصی با توجه به ارجاعات از سراسر کشور، کمبودی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به همه گیری کووید و درگیری آن در کل دنیا افزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و زمستان و شیوع بیماری های فصلی، شرایط کاری بیمارستان منطبق با دستورالعمل ها خواهد بود و وظایف آموزشی، درمانی و پژوهشی فراگیران در این راستا طی خواهد شد.
رئیس مرکز طبی کودکان به لزوم شناسایی مسئولان بیمارستان برای برقراری ارتباطی دوستانه تاکید کرد و گفت: روند 50 ساله مرکز طبی کودکان، همانطور که استاد اهری و استاد قریب پایه گذاری کردند، انجام کارها به صورت دوستانه است و قدم اول برای اجرای آن، شناسایی مسئولان بیمارستان است.
برای تحقق این امر، لازم است فراگیران، مسئولان بیمارستان را شناسایی کنید و یک نفر به عنوان نماینده برای ارتباط بیشتر و تسریع در کارها معرفی شود.
وی همچنین به حفظ ارتباط مستقیم خود با دستیاران در همه رده ها برای حل مسائل موجود و ارائه پیشنهادها و انتقادات اشاره و همراهی، تعامل دوستانه دستیاران و فلوها را لازمه انجام کارها دانست.
دکتر بدو توضیحاتی در خصوص قوانین دانشگاه و روند اداری امور، فعالیت افراد در جایگاه دستیار فوق تخصصی و فلوشیپ، آموزش به دستیاران تخصصی و لزوم انتخاب عنوان پایان نامه در اسرع وقت برای تصویب و ارائه پروپوزال اولیه، ارتباط با بیمارستان امام خمینی ارائه کرد.
رئیس مرکز طبی کودکان، در پایان به اقدام بیمارستان برای حرکت در مسیر هوشمند شدن اشاره کرد و از تهیه اپلیکیشن in lab برای دسترسی به محتوای پرونده بیماران در تمام ساعات شبانه روز، در مرکز طبی کودکان سخن گفت و اقدامات پیش رو برای بهبود و ارتقای این سیستم را بیان کرد.
سپس دکتر عباسی از قوانین داخلی بیمارستان در طول تحصیل افراد سخن گفت و به اختصار روند قانونی بیمارستان برای درج درخواست در پرونده بیماران و لزوم رعایت اخلاق حرفه ای را بیان کرد.
وی همچنین نحوه حضور در برنامه های آموزشی بیمارستان و شرکت در جلسات در صورت لزوم را شرح داد و از قوانین مرخصی های استحقاقی و استعلاجی سخن گفت.
دکتر رئیس کرمی ضمن خیر مقدم به حاضران، مقررات، شرح وظایف و ساعات کاری و فعالیت دستیاران فوق تخصصی را بیان کرد و توضیحاتی در خصوص ممنوعیت اشتغال به کار افراد در دوران آموزشی ارائه کرد.
حضور در برنامه های گزارش صبحگاهی، پیگیری بیماران جالب، شرکت در برنامه های آموزشی بیمارستان، شرکت در جلسات مورتالیته و موربیدیته در صورت لزوم، شرکت در ژورنال کلاب ها و برنامه های آموزش مجازی، حضور به موقع در درمانگاه ها و مشاوره ها به خصوص مشاوره های اورژانس و مراقبت های ویژه که نباید به تاخیر بیفتد از دیگر نکات اشاره شده در جلسه بود.
وی همچنین به شرایط کووید اشاره کرد و گفت: در شرایط اضطراری و خاص، دستیاران فوق تخصصی و فلوشیپ ها طبق دستورالعمل های ارائه شده فعالیت خواهند کرد.
دکتر اشرفی نیز به بیان الزامات پژوهشی پرداخت و نحوه شرکت در فعالیت های پژوهشی را به طور ویژه شرح داد.
وی همچنین به قوانین مرتبط با پایان نامه و اهداف پژوهشی گروه و بیمارستان اشاره کرد.
این جلسه با ارائه توضیحات کارشناس مدارک پزشکی پایان یافت.

کلمات کلیدی
لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *