محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1395/03/22 - 09:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 468
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

جلسه همفکری دانشکده پرستاری با مسئولین مترون پرستاران و سوپروایزران بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد

جلسه ارتقا درک متقابل بالین و آموزش و همفکری برای ایجاد انگیزه و امید در دانشجویان پرستاری در سالن هیئت مدیره بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد

گالری تصاویر

 جلسه ارتقا درک متقابل بالین و آموزش و همفکری برای ایجاد انگیزه و امید در دانشجویان پرستاری نوزدهم خرداد ماه 95 در سالن هیئت مدیره بیمارستان مرکز طبی کودکان با حضور دکتر بدو رئیس بیمارستان، دکتر چراغی رئیس دانشکده پرستاری، دکتر دهقان نیری معاون آموزشی دانشکده پرستاری، ناجی مدیر پرستاری بیمارستان و سرپرستاران و سوپروایزرهای بیمارستان و مربیان دانشکده برگزار شد.
هدف از برگزاری این جلسه هم فکری و گفتگو راجع به مشکلات روحی و روانی دانشجویان پرستاری به عنوان آینده سازان حرفه، هم فکری برای گسترش حس امید و انگیزه در دانشجویان پرستاری همراه با ارائه راهکار مناسب، جایگاه مربی و دانشجوی پرستاری در بیمارستان، چالش ارتباط پرسنل با دانشجویان پرستاری و اساتید و در نظر گرفتن مکانی مناسب جهت استقرار اساتید و دانشجویان بود.

در ابتدا دکتر بدو ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: مرکز طبی مانند یک خانواده است که این نکته از نقاط قوت این مرکز بشمار می رود. همکاران در کنار هم با اتحاد و هماهنگی به عنوان عضوی از خانواده به کار خود مشغول هستند.
دکتر بدو به ضرورت نیاز تغییر نگرش فرهنگی برای ایجاد انگیزه در دانشجویان اشاره کرد و گفت: با پتانسیل هایی که وجود دارد می توانیم در راستای اهداف بیمارستان و دانشکده فعالیت کنیم و با احساس آنکه یک پیکر هستیم در کنار همدیگر به فعالیت بپردازیم.
در ادامه دکتر چراغی با ذکر آیه ای از قرآن کریم "الم نشرح لک صدرک " آيا ما سينه تو را گشاده نساختيم؟ " گفت: باید انتظارات بالین و دانشکده را بدانیم و با گفتمان متقابل در جهت اهداف به تربیت نیروی عالی بپردازیم.
دکتر چراغی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای بین دانشکده و بیمارستان ترتیب خواهیم داد که اهداف مشخص شده باشد.
وی ضمن اشاره به اینکه ابتدا باید تصورات و انتظاراتمان مشخص باشد ادامه داد: پرستاری محور صحبت است و می بایست دانشجویان را مانند فرزاندانمان درنظر بگیریم و رئیس بیمارستان به عنوان پدر بوده و طرز برخورد و رفتارمان باید به نحوی باشد که الگوی صحیحی در ذهن آنها نقش ببندد.
رئیس دانشکده گفت: ما می توانیم برای تربیت در سطح بین المللی و منطقه ای در سطح لیسانس و فوق لیسانس و دکتری اقدامات موثری انجام دهیم و همچنین استقبال می کنیم تا در بالین به دانشجویان آموزش داده شود. در ادامه خاطر نشان کرد فرایند پرستاری در تمام دنیا به سمت نرم افزاری پیش رفته است و ما هم با هماهنگی و همکاری و تعامل می توانیم در جهت اهداف که خدمت به مردم می باشد رشد نمائیم.
دکتر چراغی در پایان صحبت های خود به شعار آرمانی دانشکده اشاره کرد که باید طهارت در پندار داشته باشیم و گفت: پرستار بالین و آموزش هر دو مهم بوده و با هم و در کنار هم می توانند رشد خوبی داشته باشند.
ناجی، مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان گفت: تجربه مدیریتی من در بالین کم نبوده ولی آنچه در ذهن من خطور می کند این است که چرا دانشجویان پرستاری بعد از فارغ التحصیل شدن جو بیمارستان دولتی و اطفال به خصوص این مرکز که یک بیمارستان فوق تخصصی هست نمی شوند و چرا هیچ تعاملی بین مراکز درمانی و دانشکده پرستاری در این زمینه وجود ندارد و این فارغ التحصیلان جذب کدام بیمارستان ها می شوند و چرا؟
مدیر پرستاری در پایان استقبال خود را از تعامل با دانشکده پرستاری اعلام کرد.
در ادامه دکتر میرشالاری به اخلاق و رفتار حرفه ای اشاره کرد و احترام به هم لباسی را مهم دانست و هدف از برگزاری این جلسه را تعامل و بهبود ارتباط بین دانشکده پرستاری و بیمارستان عنوان کرد.
دکتر دهقان نیری در ادامه در مورد چگونگی جذب نیروی پرستاری دانشکده صحبت کرد و یادآور شد: دانشجو بعد از فارغ التحصیل شدن هیچ تعهدی برای ملزم بودن و کار در بیمارستان خاصی ندارد. دانشجو حاضر به کار کردن در بیمارستان های دولتی و اطفال به دلیل شیفت کاری زیاد، اضافه کاری و سختی کار نیست اما دانشکده دانشکده آمادگی جهت تعامل و رفع نقایص را دارد.
هوشمند معاون اداری و مالی دانشکده در ادامه اظهار کرد: درک شرایط مهم بوده و اینکه بدانیم همین دانشجو روزی همکار ما خواهد بود و از رفتار ما الگوبرداری می کند.
وی در ادامه به در اختیار گذاشتن استقرار هیئت علمی و مربیان دانشکده اشاره و اعلام کرد: در صورت تعیین مکان تجهیزات آن از طریق دانشکده تامین خواهد شد.
وی همچنین در پایان تاکید کرد ارتباط روابط عمومی دانشکده و روابط عمومی مرکز می بایست محکم تر و قوی تر باشد.
دکتر بدو در ادامه جلسه به تشکیل یک کارگروه کوچکتر تاکید و تشکیل دبیرخانه پرستاری را مهم دانست و ادامه داد: نگارش پرستاری باید تصحیح شود چرا که بیشتر از 50 درصد وقت پرستاران صرف نوشتن می شود. هرچه کار در بالین بیشتر، آموزش کمرنگ تر و هرچه آموزش بیشتر کار در بالین کمتر می شود.
وی با بیان اینکه آینده شغلی مهم است گفت: رفتار و اخلاق ما الگویی برای دانشجو است که می بایست مراقب رفتار و گفتارمان باشیم.
وی در ادامه گفت: همانطور که مستحضر هستید در گروه پرستاری فرسودگی اتفاق می افتد و پرستاران به گروه های غیر پرستاری تمایل پیدا می کنند. دانشجو ناظر این حقیقت شده و انگیزه او برای کار در گروه پرستاری کم می شود.
رئیس بیمارستان خواستار کنترل ساعت کار دانشجو و مسائل مربوط به دانشجو شد و اظهار امیدواری کرد که با تعاملات بیشتر مسائل حل خواهد شد و گام های موثری در جهت اهداف دانشکده و بیمارستان برداشته خواهد شد.
در پایان سرپرستاران و مربیان دانشکده مسائل و مشکلات مربوطه را مطرح کردند و قرار شد در جلسه بعدی با تعامل و امضای تفاهم نامه مسائل را حل نمایند./ق

خبر: یوسفی

  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان
  • کد خبر : 60791
کلمات کلیدی
تهیه کننده: