محتوای خبری مرکز طبی کودکان

بیستمین همایش پرستاری کودکان

دبیر علمی بیستمین همایش پرستاری کودکان: بی شک پرستاران کودکان، از تاثیرگذارترین افراد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت کودکان و خانواده های آنان هستند

در آستانه برگزاری بیستمین همایش پرستاری کودکان 1401 دبیر علمی همایش از برگزاری همایش از 5 تا 5 آبان در سالن‌های همایش مرکز طبی کودکان خبر داد و پیامی صادر کرد.

دبیر علمی بیستمین همایش پرستاری کودکان: بی شک پرستاران کودکان، از تاثیرگذارترین افراد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت کودکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، باتوجه به برگزاری همایش بیماری‌های کودکان از 5 تا 8 آبان سال جاری دکتر فاطمه خوشنوای فومنی دبیر علمی بیستمین همایش پرستاری کودکان 1401 پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

سلامتی مقوله ای نامتناهی و چند مولفه ای است که بنیان آن از کودکی بنا نهاده می شود. از دیرباز، ارتقای سلامت کودکان، یکی از آمال و رسالت های متخصصان حوزه های مختلف علوم بوده و محققان بسیاری،  پیامدهای این مهم را بر مقوله سلامت بزرگسالی مورد پژوهش قرار داده اند. در همین راستا، حوزه های دانشی مختلفی در ارتباط با سلامت کودکان شکوفا شده و ماحصل آن بر عملکردهای حرفه ای متخصصان حوزه سلامت تاثیرات شگرفی را به همراه داشته است. از سوی دیگر، بسیاری از دستاوردهای علمی و پژوهشی، برخاسته از چیستی ها، چگونگی ها،  باید و نباید بسترهای بالینی و حضور تنگاتنگ در عرصه مواجه با جمعیت گیرندگان خدمت است. این امر خصوصا در حرفه پرستاری کودکان، برهمکنشی و لزوم آمیختن علم و عمل را روایت می کند. بی شک پرستاران کودکان، از تاثیرگذارترین افراد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت کودکان و خانواده های آنان هستند. حرفه ی پرستاری همواره به آموختن تازه ها، به اشتراک گذاشتن علم و تجربه، توسعه حرفه ای و بین علومی، علم نافع، ارتقای عملکرد مبتنی بر شواهد، ارتقای مهارت ها و رسیدن به مرزهای دانش احتیاج دارد و چه فرصتی مغتنم تر از یک گردهمایی علمی. در همین راستا،  بیستمین همایش پرستاری کودکان در جستجوی هم افزایی و استفاده از دستاورهای علمی و بالینی برای همان آرمان تاریخی پیشگیری از بیماری ها، ارائه مراقبت شایسته و حرفه ای، تخصص مداری و مساله محوری و در نهایت ارتقای سلامت کودکان و خانواده های آنان به عنوان یک هدف غایی می باشد. ما حضور ارزشمند پرستاران کودکان در حوزه های مختلف آموزشی، بالینی، مدیریتی و پژوهشی را ارج نهاده و تلاش خواهیم کرد از این مجال، گامی به سوی بالندگی حرفه پرستاری کودکان برداریم.

دکتر فاطمه خوشنوای فومنی

دبیر علمی بیستمین همایش پرستاری کودکان 1401

هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *