محتوای خبری مرکز طبی کودکان

همایش استانی هیئت های اجرایی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران برگزار شد

دکتر حسین قناعتی: برای جذب اعضای هیئت‌علمی باید همگرایی، تقارن، همبستگی و هماهنگی را مدنظر قرار دهیم

همایش استانی هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران و البرز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌صورت حضوری و مجازی با محوریت «بازبینی، بررسی ویژگی و شاخص‌های جذب اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه‌ها» تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این همایش که سه‌شنبه 3 اسفند 1400 در سالن شورای حکیم برگزار شد؛ در ابتدای همایش دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیرمقدم به مدعوین؛ با اشاره به اینکه بحث «جذب هیئت‌علمی و نیروی انسانی» مسئله بسیار مهمی است؛ گفت: تعریف جذب این‌گونه است که ما باید خصوصیات داوطلب را  به‌درستی بشناسیم و  ما هم متقابلاً به فردی که می‌خواهد جذب سازمان شود  اطلاعات مناسب درباره سازمان  را ارائه دهیم؛ در نهایت اینکه باید یک همگرایی، تقارن، همبستگی و هماهنگی دوطرفه بین افرادی که می‌خواهند جذب شوند و آن سازمان ایجاد شود.  
وی با بیان اینکه در مدل علمی جذب، در دنیا مدل‌های مختلفی از جمله مدل disc ارائه شده است؛ ادامه داد: بر اساس این مدل افراد به چهار گروه اصلی تقسیم میشوند و این گروه‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند و بر اساس شاخص‌های برتری‌جویی، اثرگذاری، ثبات و مسئولیت گرایی (وجدانی) شاخصه فرد مشخص خواهد شد و بر اساس این شاخص‌ها فرد مناسب برای آن جایگاه انتخاب می‌شود.  
دکتر قناعتی تصریح کرد: وقتی وارد بحث جذب هیئت‌علمی می‌شویم، اهداف علمی که داریم باید در آن فرد متصور شده باشد برای مثال معیار نمره و شاگرد اول بودن شاخص مهمی شده است و امروزه به این موردتوجه می‌شود ؛ بسیار دیدیم افرادی که شاگرداول نیستند ولی خاصه وجودشان معلمی است و برای تدریس و آموزش تبحر زیادی دارند. همچنین  فردی را داشته باشیم که شاگرداول بوده اما حتی توانمندی  ندارد کلاس درسی را اداره کند بنابراین باید مدنظر قرار دهیم که «شاخص‌های جامعی برای انتخاب درست هیئت‌علمی مد نظر باشد».   
رئیس دانشگاه با تاکید بر اینکه مطلب مهم دیگر «سلامت اخلاقی و سلامت اجتماعی فرد» است؛ یادآور شد: فردی که می‌خواهد در کشور جمهوری اسلامی ایران بعنوان استاد فعالیت کند باید به قانون اساسی معتقد و ملزم به اجرای آن باشد. باید انسان‌هایی را تربیت کنیم که پایبند و معتقد به قانون اساسی  اسلام، قرآن و اخلاقیات باشند تا با بسیاری از مشکلاتی که بشر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند مرتفع شود و انسان سازی حاصل شود.
دکتر قناعتی متذکر شد؛ با برنامه‌ریزی صحیح علمی و متدولوژی درست می‌توانیم در بحث جذب هیئت‌علمی مشکلات موجود را حل کنیم. 
در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سید قریشی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریتی دانشگاه اصلاحات خوبی در حال رخ‌دادن است؛ گفت: امیدوارم در این دوره توجه ویژه به «معرفت و دانش‌افزایی اساتید» شود. 
توضیح اینکه؛ در خصوص بحث‌های اعتقادی، اخلاقی، انقلابی، جهاد تبیین، معنویات، هویت ایرانی و ... نظرات و پیشنهاداتی مطرح شد و در پایان در خصوص مطالب مطرح شده پرسش‌وپاسخ و جمع‌بندی صورت گرفت.
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *