محتوای خبری مرکز طبی کودکان

  • تاریخ انتشار : 1394/07/15 - 09:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2731
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر ربانی از افتتاح مرکز غربالگری بیماری متابولیک در مرکز طبی کودکان خبر داد

دكتر رباني رييس بيمارستان افتتاح مركز غربالگري بيماري متابوليك در مركز طبي كودكان را موجب ثبت بيماري متابوليك و ساماندهي اين بيماري دانست.

دكتر رباني رييس همايش، فوق تخصص غدد و رييس بيمارستان در نشست خبري اظهار داشت: افتتاحيه همايش پزشكي و پرستاري كودكان با حضور وزير بهداشت 16 مهر ماه برگزار خواهد شد و امسال همايش 4 روزه و سمينار ديابت در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه بيماري هاي متابوليك يكي از معضلاتي است كه بايد بدان اهميت ويژه اي قائل شد ادامه داد: در تحقيقات انجام شده در ايران ويتامين D3 بدن افراد بخصوص خانم ها ناكافي است.
رييس همايش، شيوع چاقي در كودكان را زنگ خطر اعلام كرد و ادامه داد: چاقي در كودكان زمينه را براي بيماريهاي قلبي و عروقي و چربي مضاعف فراهم مي كند بر اين اساس كودكان را با غذاهاي پر كالري تغذيه نكنيم چرا كه باعث رشد نمي شود.
دكتر رباني از افتتاح مركز متابوليك در مركز طبي كودكان خبر داد كه بزودي با برنامه ريزي مناسب بيماري هاي متابوليك در اين مركز غربالگري افتتاح خواهد شد وتاييد تشخيص دقيق اين بيماري در مركز متابوليك انجام مي شود. وي در ادامه هدف از راه اندازي اين مركز را جمع آوري اطلاعات كافي و آماري بيماري متابوليك و ارائه آن به وزارتخانه خواند تا تاييديه براي بيماري متابوليك فراهم شود.
وي ادامه داد: وزارت با انجمن غدد كودكان توسط اين مركز به ثبت بيماري متابوليك و ساماندهي بيماري خواهد پرداخت.

  • گروه خبری : مرکز طبی کودکان
  • کد خبر : 54574
کلمات کلیدی
تهیه کننده: