محتوای خبری مرکز طبی کودکان

بازدید مدیر روابط عمومی دانشگاه از توسعه پاویون و مرکز توانبخشی مرکز طبی کودکان

دکتر شروین بدو: پویش یک دقیقه با مسئولان کمک می کند از زوایای دیگر شرایط خود را ببینیم و برای بهتر شدن شرایط موجود تلاش کنیم

در پویش یک دقیقه با مسئولان، ایجاد پاویون و مرکز توانبخشی دو مقوله مورد نیازی بود که همکاران مرکز طبی کودکان مطرح کردند و پس از طرح آن در هیئت رئیسه دانشگاه، پیگیری های لازم برای توسعه این دو بخش صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با پیگیری مجدانه مسئولان مرکز طبی کودکان این نیاز در این بیمارستان به سرعت پیگیری شد. به همین منظور مدیر روابط عمومی دانشگاه روز شنبه 2 بهمن 1400 از مرکز طبی کودکان بازدید و با دکتر رضاشروین بدو، رئیس بیمارستان و مسئولان، کارکنان و همراهان بیمار این مرکز گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات انجام شده قرار گرفت.

پویش یک دقیقه با مسئولان؛  درجهت حمایت از دانشگاه
دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به پویش یک دقیقه با مسئولان و اهداف این پویش گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز طبی کودکان به عنوان بخشی از این مجموعه، خدمات بزرگی را ارایه می دهند که کسی از آن با خبر نیست لذا ما در این پویش در صدد هستیم که گوشه ای از این کارهای بزرگ دیده و مشکلات موجود مرتفع شود. در بازدیدی که داشتیم فقط فرصت شد دو بخش پاویون و مرکز توانبخشی را ببینیم. 
دکتر ترابی با اشاره به نقش مهم مرکز طبی کودکان در کشور گفت: این بیمارستان همانند یک بیمارستان عمومی، تمامی بخش های عمومی کودکان و مانند یک بیمارستان تخصصی تمامی بخش های تخصصی کودکان را دارد. یک جنین تا 14-15 سالگی می تواند خدمات مورد نیاز را از این مرکز دریافت کند. 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با قدرانی از تلاش های همکاران مرکز طبی کودکان برای پیگیری سریع درخواست ها گفت:  امیدوارم این پویش ها در معرفی بهتر دانشگاه و هدایت حمایت های لازم به سمت بیمارستان ها موثر باشد.

شرح پیگیری های انجام شده در پویش یک دقیقه با مسئولان
دکتر شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان پویش یک دقیقه با مسئولان را در پیگیری مسائل مرکز طبی کودکان موثر دانست و گفت: این  پویش کمک می کند از زوایای دیگر شرایط خود را ببینیم و برای بهتر شدن شرایط موجود تلاش کنیم.
وی در توضیح پیگیری های انجام شده گفت: یکی از مواردی که در پویش مطرح شد بحث پاویون ها بود. براین اساس در  اقدام فوری در یک ماه اخیر اقدامات انجام شد و پاویون فلوهاشیپ در اختیارشان قرار گرفت و پاویون رزیدنت ها نیز با کمی حمایت مالی، به یکی از بهترین پاویون های کشور تبدیل خواهد شد. 
دکتر بدو با اشاره به اهمیت توانبخشی در این مرکز گفت:  از فضای قبلی بخش فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و توانبخشی و فضای جدید آن را در کلینیک ویژه بازدید شد. باتوجه به اینکه کلینیک ویژه نزدیک به بخش ارتوپدی و مغز و اعصاب است و درکنار آن امکانات دیگر همچون آب درمانی و... وجود دارد  به نظر می رسد در کنار هم بودن این بخش ها و انجام کارگروهی اثربخشی بیشتری به همراه داشته باشد. 
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد اقدامات انجام شده باعث خدمت بهتر به فراگیران و بیماران سراسر کشور شود. 

مرکز طبی کودکان با بیش از هزار و 500 مراجعه در روز
دکتر کاظم رهنما مدیر مرکز طبی کودکان با قدردانی از مسئولان دانشگاه که دو پروژه پاویون و فیزیوتراپی را پیگیری کردند گفت: مرکز طبی کودکان، بزرگترین بیمارستان کودکان کشور است و درحال حاضر حدود 300 بیمار در این بیمارستان بستری هستند.
وی با بیان اینکه روزانه هزار و 500 مراجعه سرپایی و هزار عمل جراحی در سال در این بیمارستان  انجام می شود افزود:  باوجود قدمت و مشکلات زیرساختی این بیمارستان، تلاش می کنیم خدمات با کیفیت مناسب و ارزان قیمت در خدمت مردم قرار گیرد. مردمی که به این مرکز مراجعه می کنند از قشر کم برخوردار جامعه هستند و باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، مراجعه بیمارانمان بیشترهم خواهد شد و لازم است مسئولان دانشگاه دستمان را بگیرند که بتوانیم کیفیت خدمات را در وضع موجود حفظ و در صورت توان ارتقا دهیم.
دکتر رهنما با قدردانی از حمایت های خیرین گفت:  تاکنون کمک های بسیاری به ما شده است. برای نمونه تا پایان دی ماه امسال فقط در زمینه تجهزات پزشکی 15 میلیارد تومان و به عنوان نقدینگی نزدیک به 6 میلیارد تومان خیرین به این مرکز کمک کردند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *