محتوای خبری مرکز طبی کودکان

نشست خبری بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان و چهاردهمین همایش بین المللی پرستاری در طب کودک برگزار شد

نشست خبری بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان و چهاردهمین همایش بین المللی پرستاری در طب کودک در سالن هیئت مدیره مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گالری تصاویر

در آستانه برگزاری بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان و چهاردهمین همایش بین المللی پرستاری در طب کودک،  روز یکشنبه بیست و پنجم مهر ماه  نشست خبري این همایش در سالن هیئت مدیره با حضور دکتر ربانی رئیس همایش، دکتر بدو رئیس بیمارستان، دکتر میرلاشاری دبیر علمی همایش پرستاری و ناجی دبیر اجرایی همایش پرستاری و خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد.

در ابتدا دکتر بدو اطلاعاتی کلی در خصوص محل برگزاری همایش و تعداد شرکت کنندگان در همایش شامل دو هزار و ۵۰۰ سخنران ارایه داد و گفت: حدود 90 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری سمینار دوروزه ۲۷ و ۲۸ مهر ماه با محور مراقبت های ویژه کودکان، اختلالات غدد و دیابت و تصویر برداری در کودکان خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری همایش، سمینار محققین جوان نیز همانند سالهای گذشته برگزار خواهد شد. 
دکتر بدو در ادامه به عناوین سخنرانی که شامل طب نوزادان، نوزاد سالم، اختلالات نوزادان نارس، تغذیه کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر، اختلالات گوارشی و آلرژی های غذایی با توجه به شیوع آن، اختلالات تکاملی کودکان، اختلالات سیستم عصبی و صرع در کودکان، اختلالات تنفسی در کودکان، جلسه ویژه مراقبت ویژه کودکان، اختلالات سیستم ایمنی، بیماریهای عفونی و واکسیناسیون، جراحی های مختلف کودکان، رادیولوزی در کودکان، اختلالات قلبی، بیماریهای کلیه و اختلالات غدد و بیماریهای متابولیک ارثی، غربالگری کودک، روماتولوژی کودکان، اخلاق پزشکی و تعدادی کارگاه اشاره کرد.
سپس ناجی دبیر اجرایی همایش پرستاری ، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران، از برگزاری همایش پرستاری که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار میشود خبر داد و گفت: در این همایش، مهمانانی از کشورهای کانادا، انگلیس و سوئد حضور خواهند داشت. محور اصلی این همایش نیز  مراقبت کودک در منزل، آموزش مراقبت از بیمار به صورت پانل پزشکی و پرستاری خواهد بود.
دکتر میرلاشار ی دبیر علمی همایش پرستاری مطالبی در خصوص همایش پرستاری و پانل های علمی ارائه کرد و همچنین از سمینار یکروزه با موضوع مراقبت جراحی قلب کودکان که یک روز پیش از شروع کنگره توسط سخنرانان انگلیسی با ترجمه همزمان برگزار می شود خبر داد.

توضیح این که بیست و هشتمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان ایران و چهاردهمین همایش پرستاری در طب کودک از 29 مهر تا 2 آبان در مجموعه سالن های همایش بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران برگزار می شود.

خبر: یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی