محتوای خبری مرکز طبی کودکان

نشست خبری همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان؛ دکتر رضا شروین بدو، خدمات مرکز طبی کودکان را به عنوان بیمارستان مرجع کودکان کشور، منحصربه فرد خواند

سی و یکمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و هفدهمین همایش پرستاری کودکان 9 تا 12 آبان ماه 1398 در سالن همایش های مرکز طبی کودکان و تالار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. نشست خبری این همایش با اصحاب رسانه در سالن مهارت های بالینی مرکز طبی کودکان برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مرکز طبی کودکان، این نشست روز چهارشنبه اول آبان ماه 98 با حضور خبرنگاران از واحدهای خبری مختلف برگزار شد.

دکتر محمودرضا اشرفی، دبیر علمی سی و یکمین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان گفت: این همایش به عنوان بزرگترین همایش بیماریهای کودکان کشور با حدود 150 سخنران از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با برگزاری پانل های تخصصی و فوق تخصصی برای سی و یکیمین سال برگزار خواهد شد.
دکتر اشرفی ضمن اشاره به محورهای همایش از برگزاری کارگاه های مختلف و توجه به رشته های پاراکلینیکی خبر داد.
وی با اشاره به بیماری های مغز و اعصاب کودکان از اختلال یادگیری در کودکان و آثار نامطلوب آن بر زندگی افراد سخن گفت و همچنین به درمان های نوین بیماری های نوزادان و کودکان با سلولهای بنیادی اشاره کرد.

دکتر علی اکبر زینالو، رئیس سی و یکمین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان گفت: این همایش با برگزاری 36 نشست تخصصی و با حضور بیش از هزار و پانصد نفر از متخصصان بیماری های کودکان، پزشکان عمومی و دیگر رشته های مرتبط به بررسی مسائل مهم طب کودکان کشور خواهد پرداخت.
وی افزود: دستاوردها، چالش ها و دستورالعمل های موثر در درمان بیماری های کودکان نیز در این همایش ارائه خواهد شد.
رئیس سی و یکمین همایش بین المللی بیماری های کودک اضافه کرد: این همایش برای متخصصان بیماری های کودکان تا ۲۰ امتیاز باز آموزی دارد که برای دیگر رشته‌های مرتبط نیز امتیاز‌های بازآموزی در نظر گرفته خواهد شد.

دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان و دبیر اجرایی همایش گفت: مرکز طبی کودکان به عنوان قطب علمی طب کودکان کشور، برای سی و یکمین دوره متوالی، همایش بین المللی بیماری های کودکان را از 9 تا 12 آبان ماه برگزار خواهد کرد.
وی افزود: این همایش فراگیرترین همایش مرتبط با بیماری های کودکان است که در تمام حیطه های طب کودکان، پیشرفت های جراحی و آخرین دستاوردها مطالبی ارائه خواهد کرد.
دکتر بدو همچنین از فعالیت های منحصر به فرد مرکز طبی کودکان سخن گفت و به انجام پیوند سلول های بنیادی، پیوند کلیه کودکان، انجام جراحی های میکروسکوپی مغز و اعصاب کودکان، جراحی های پیشرفته قلب و آنژیوگرافی کودکان، جراحی های پیشرفته ارولوژی کودکان، درمان بیماری های مغز و اعصاب از جمله صرع، خدمات فوق تخصصی روماتولوژی کودکان در این مرکز به عنوان بیمارستان مرجع کشور اشاره کرد.
رئیس مرکز طبی کودکان همچنین از کیفیت ارائه خدمات آزمایشگاه این بیمارستان و مرکز جامع تصویر برداری کودکان به عنوان تنها مرکز تخصصی ام آر آی کودکان سخن گفت.

دکتر جمال الدین بیگجانی دبیر علمی هفدهمین همایش پرستاری نیز گفت: هفدهمین همایش پرستاری کودکان در قالب 18 نشست تخصصی که برخی از آنها به صورت آنلاین از دیگر کشورها است، برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۲۲۱ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۱۱۹ مقاله به صورت پوستر و ۱۷ مقاله به صورت سخنرانی در این همایش ارائه می شود.
دبیرعلمی هفدهمین همایش بین المللی پرستاری کودکان اضافه کرد: این همایش در مقایسه با همایش سال گذشته از ظرفیت بیشتری برخوردار است و تعداد شرکت کنندگان هفدهمین همایش پرستاری کودکان از ۳۵۰ به ۵۰۰ نفر اضافه شده است. همچنین امتیاز بازآموزی آن نیز از ۱۷ و ۲۵ صدم به ۱۸ و ۲۵ صدم ارتقا یافته است.

سی و یکمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و هفدهمین همایش پرستاری کودکان 9 تا 12 آبان ماه 1398 در سالن همایش های مرکز طبی کودکان و تالار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. 
خبرنگار و عکاس: لیلا یوسفی

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی