محتوای خبری مرکز طبی کودکان

نشست رئیس مرکز طبی کودکان با روسای بخش ها به صورت وبینار برگزار شد

جلسه دکتر رضا شروین بدو، رئیس مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور، با روسای بخش ها به صورت وبینار و در سالن مهارت های بالینی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، این جلسه روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹ در سالن مهارت‌های بالینی بیمارستان برگزار شد.
دکتر بدو، رئیس مرکز طبی کودکان ضمن اشاره به انجام فعالیت‌های بیمارستان به طور کامل بر حفظ حقوق بیماران و ایمنی و سلامت کارکنان تاکید کرد و هدف اول بیمارستان را مراقبت از بیماران و حفظ ایمنی کارکنان اعلام کرد.
وی با تاکید بر استمرار فعالیت پاسخگو بودن اعضای هیئت علمی به بیماران غیر اورژانس، بر اجرای دقیق دستورالعمل وزارت متبوع در خصوص انجام جراحی الکتیو در شرایط کوید ۱۹ تاکید کرد.
همچنین پیشنهاد شد پروتکل‌های مربوط به بیماری‌های کودکان در مرکز طبی کودکان تدوین شود.
حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بیماران، کنترل رفت و آمد همراهان، استفاده از وسایل حفاظت فردی و تامین وسایل مورد نیاز بخش‌ها در راستای کنترل ویروس کرونا از دیگر نکات مورد تاکید در جلسه بود.
سپس دکتر مسعود موحدی معاون آموزش بیمارستان گزارشی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته از نحوه حضور اعضای هیئت علمی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و کارورزان ارائه کرد و به بیان مسائل مرتبط با آن پرداخت.
معاون آموزشی مرکز طبی کودکان نکاتی در خصوص نحوه فعالیت دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، برگزاری امتحان بورد، دفاع مجازی پایان نامه‌ها و مشکلات مربوط به جمع آوری نمونه‌ها برایپایان نامه دستیاران مطرح کرد.
وی همچنین بر استمرار فعالیت‌های آموزشی با بالاترین کیفیت تاکید کرد.
در ادامه اعضای هیئت علمی به بیان پیشنهادها و انتظارات خود در راستای بهبود انجام فعالیت‌های بخش و تاکید بر رعایت نکات ایمنی در راستای کنترل و مقابله با بحران کرونا ویروس ارائه کردند.
دکتر نجات، دکتر سلطانی و دکتر اشجعی از استادان اتاق عمل، نقطه نظرات خود را در خصوص پذیرش و پیگیری بیماران جراحی اتاق عمل مطرح و مقرر شد پروتکل مربوطه تدوین شود.
دکتر فرهود توتونچیان معاون درمان بیمارستان نیز بر ضرورت اجرای دقیق دستورالعمل‌های وزارتخانه در راستای پذیرش و نحوه انجام اقدامات درمانی تاکید و پیشنهاد کرد پروتکل‌های بیمارستان براساس مفاد دستورالعمل یادشده تهیه شود.
دکتر محمودرضا اشرفی معاون پژوهشی ضمن اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی از چهارده طرح تحقیقاتی ارائه شده خبر داد. وی همچنین اشاره کرد که برخی از این طرح‌ها مرتبط با بیماری کرونا است.
دکتر اشرفی در خصوص مهلت دفاع پایان نامه‌ها و نحوه ارائه آن نیز مطالبی بیان کرد.
راه اندازی درمانگاه مجازی برای بیمارانی که حضور آنها برای ویزیت الزامی نیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در پایان ضمن ارائه پیشنهادها توسط اعضای حاضر، دکتر بدو بر نظارت و مدیریت عملکرد اعضای هیئت علمی بر روند فعالیت هر درمانگاه تاکید کرد و از برنامه ریزی دقیق برای ارائه خدمت به بیماران در درمانگاه سخن گفت.
در این جلسه تعدادی از روسای بخش‌های بالینی با رعایت فاصله گذاری به صورت حضوری و تعدادی دیگر نیز به صورت مجازی شرکت داشتند.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *